Kyivstar doświadczył kolejnej awarii: firma skomentowała sytuację
W środę rano, 20 grudnia, użytkownicy Kyivstar ponownie zgłosili zakłócenia w świadczeniu usług, w tym brak połączenia, niemożność sprawdzenia salda konta i korzystania z innych usług w aplikacji. Firma zaznaczyła, że jest świadoma problemu i pracuje nad jego rozwiązaniem.
To jest powiedziane w komentarzach pod najnowszym postem firmy na Facebooku.
Poprzedniej nocy oficjalna strona internetowa firmy opublikowała post ogłaszający wznowienie aplikacji My Kyivstar, więc wszystkie usługi powinny być dostępne.
Zamiast tego użytkownicy piszą w komentarzach, że nie wszystko działa.
Ponadto niektórzy ludzie ponownie narzekają na brak komunikacji mobilnej i mobilnego Internetu. Niektóre inne usługi również nie są dostępne.
Co mówią przedstawiciele operatora komórkowego?
Później Kyivstar odpowiedział na skargi użytkowników dotyczące awarii i powiedzieli, że są świadomi trudności z komunikacją głosową i aplikacją mobilną.
W szczególności, według nich, takie awarie występują w wielu miastach na zachodzie i południu Ukrainy.
“Specjaliści firmy pracują nad przywróceniem usług. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej naprawić problemy techniczne”, powiedziała firma.
Atak hakerski na Kyivstar: co wiadomo
Rankiem 12 grudnia użytkownicy Kyivstar stracili dostęp do sieci komórkowej i Internetu z powodu awarii awaria Użytkownicy Kyivstar stracili połączenie mobilne i Internet. Firma nazwała awarię potężnym cyberatakiem.
Służba Bezpieczeństwa Ukrainy poinformowały, że wszczęły postępowanie karne w sprawie cyberataku na operatora komórkowego Kyivstar.
Później rosyjscy hakerzy z grupy Solntsepek przyznali się do cyberataku na Kyivstar. Według Głównego Zarządu Wywiadowczego Ministerstwa Obrony, rosyjski cyberatak był wymierzony w ludność cywilną i nie miał wpływu na Siły Obronne.
13 grudnia użytkownicy Kyivstar zaczęli korzystać z łączności mobilnej. Zastępca gubernatora NBU Oleksiy Shaban wezwał banki do rozważenia korzystania z zapasowych kanałów komunikacji, ponieważ awaria operatora doprowadziła do problemów z terminalami POS sieci handlowych.
15 grudnia Kyivstar przywrócił usługi mobilne i LTE w niektórych regionach, a później mobilny internet stał się dostępny na całym terytorium kontrolowanym przez Ukrainę.
Później, 18 grudnia, operator komórkowy wznowił usługę SMS dla swoich abonentów. Firma udostępniła Kyivstar TV wszystkim użytkownikom bezpłatnie na czas trwania ataku hakerskiego.