Wojsko USA przetestowało nowego dwutonowego drona naziemnego Arion-SMET (zdjęcie)
Wielozadaniowy bezzałogowy pojazd naziemny (UGV) firmy Hanwha, Arion-SMET, zakończył tygodniowe testy terenowe przeprowadzone przez Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych i Armię Stanów Zjednoczonych. Osiągnięcie to stanowi ważny kamień milowy dla zrobotyzowanego pojazdu, pozycjonując go jako potencjalnego konkurenta na globalnym rynku UGV.
Po raz pierwszy południowokoreański pojazd UGV wziął udział w programie FCT Departamentu Obrony USA, który ma na celu ocenę i walidację zaawansowanych technologii opracowanych przez wykonawców z sojuszników USA w celu zwiększenia zdolności obronnych amerykańskiej armii.
Przed faktycznym FCT, grupa Marines przeszła trzydniowe szkolenie z obsługi 2-tonowego robota elektrycznego w trudnych warunkach terenowych, takich jak pokryta darnią piaszczysta plaża, miękki piasek, piaszczysta glina, wyboiste i koleinowane drogi. Testy koncentrowały się na ocenie różnych możliwości pojazdu, w tym transportu ciężkiego sprzętu, zdalnie sterowanej jazdy, nawigacji po punktach orientacyjnych, manewrowania eksploracyjnego, śledzenia żołnierzy i fizycznego uwiązania.
Arion-SMET, skrót od Autonomous and Robotic Systems for Intelligence Off-road Navigation – SMET, jest jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów UGV pod względem pełnej integracji HAEMOS (rozwiązania z zakresu robotyki i systemów autonomicznych Hanwha Aerospace) z w pełni elektrycznymi kołami 6X6. Pojazd jest wykorzystywany do wspierania operacji piechoty, w tym transportu amunicji, ewakuacji medycznej, rozpoznania i bliskiego wsparcia bojowego.
Przy maksymalnej ładowności 550 kg, UGV może pokonać do 100 km na pełnym naładowaniu, osiągając maksymalną prędkość 43 km/h na drogach asfaltowych i 22 km/h na drogach nieutwardzonych. Ponadto Arion-SMET może być opcjonalnie wyposażony w zaawansowany zdalnie sterowany system uzbrojenia (RCWS), który może automatycznie śledzić i namierzać cele poprzez lokalizację źródła broni palnej, w tym RCWS 5,56 mm, który można rozszerzyć do karabinu maszynowego 7,62 mm.
Arion-SMET może być obsługiwany w różnych trybach, w tym zdalnie sterowanej jazdy, autonomicznej jazdy terenowej, manewrowania eksploracyjnego, fizycznego uwiązania oraz naprowadzania żołnierza i pojazdu.