Rywalizacja z YouTube nabiera rumieńców: TikTok testuje możliwość dodawania 30-minutowych filmów
TikTok testuje możliwość przesyłania przez użytkowników 30-minutowych filmów, co stanowi znaczące odejście od krótkich filmów, które sprawiły, że platforma stała się popularna.
Konsultant ds. mediów społecznościowych Matt Navarra zauważył nową opcję w brytyjskiej wersji beta aplikacji na iOS. Według niego niektórzy użytkownicy widzą również tę funkcję w wersji beta TikTok na Androida.
Początkowo TikTok zyskał popularność dzięki 15-sekundowym filmom. Stopniowo limit ten został zwiększony do 10 minut. Jeśli 30-minutowe filmy staną się stałą funkcją, znacznie zwiększy to konkurencję z YouTube.
Granica między TikTok i YouTube zaciera się
Wcześniej te dwie platformy były wyraźnie rozróżnione: TikTok był używany głównie do krótkich filmów, YouTube do długich. Autorzy z kolei opublikowali swoje filmy w obu serwisach, aby dotrzeć do jak największej liczby różnych widzów.
Jednak ostatnio granica między platformami zaciera się. TikTok regularnie zwiększa długość filmów, a YouTube wydał swoją odpowiedź w postaci Szortów.
Nowy limit da twórcom jeszcze więcej czasu na udostępnianie przepisów, samouczków, treści edukacyjnych i szkiców. Ponadto twórcy treści będą mogli przesyłać całe odcinki programów telewizyjnych.
W zeszłym roku serwis streamingowy Peacock opublikował pierwszy odcinek nowego sezonu Killing It na TikTok. Jednak ze względu na ograniczenia platformy został on podzielony na pięć części.
Teraz, dzięki nowej funkcji, sieci takie jak Peacock będą mogły publikować pełne odcinki w ramach kampanii promocyjnej, aby przyciągnąć widzów.