TikTok testuje nową funkcję identyfikacji produktów
Niedawno TikTok zyskał nową funkcję, która otworzyła użytkownikom możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio w aplikacji. Funkcja ta jest obecnie niedostępna w wielu krajach, ale jej obsługa powinna zostać dla nich rozszerzona w przyszłości.
Kolejnym krokiem w tym kierunku jest wprowadzenie nowej funkcji, która będzie identyfikować różne obiekty pojawiające się w materiale wideo. Gdy tylko produkt pojawi się na ekranie, widzowie zostaną poproszeni o znalezienie tego produktu (lub podobnego) w sklepie TikTok.
Gdy powyższe zmiany wejdą w życie, nie tylko zatwierdzeni influencerzy i marki, ale także wszyscy inni użytkownicy będą mogli linkować do produktów z TikTok Shop (w swoich filmach). Proces rozpoznawania rzeczy (mogą to być kosmetyki, ubrania, wystrój domu, różne urządzenia i wiele innych) zostanie przeprowadzony bez udziału autorów, na wszystkich opublikowanych przez nich filmach. Sprawi to, że oznaczanie produktów stanie się całkowicie bezsensownym zadaniem.
Najprawdopodobniej sztuczna inteligencja odegra ważną rolę w nowej funkcji, która przypomina nieco Google Lens, która również jest w stanie znaleźć podobne produkty w Internecie.
Ta funkcja jest obecnie testowana. Nie każdy użytkownik może się z tym spotkać. Nie wiadomo, kiedy zostanie oficjalnie uruchomiony, a to dlatego, że firma nie jest pewna pozytywnej reakcji odbiorców, którzy mogą nie docenić takiej innowacji. Jak dotąd w Internecie nie są dostępne żadne zrzuty ekranu, które pokazywałyby, jak to działa i jak inwazyjnie aplikacja oferuje zakupy. W związku z tym można oczekiwać wszystkiego, od małego przycisku, który nie jest szczególnie irytujący, po wyraźnie widoczne wskaźniki, które wyraźnie wskazują określone elementy w filmie.
Sklep TikTok został uruchomiony wczesną jesienią i szybko został opanowany przez niedrogie produkty, często podrobione. Pomimo tej interesującej funkcji, ten internetowy rynek okazał się całkiem dochodową rzeczą, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.