“Mapy Google otrzymują sztuczną inteligencję, aby pomóc znaleźć interesujące miejsca
Google zintegrowało algorytm sztucznej inteligencji ze swoją usługą mapowania, aby pomóc użytkownikom znaleźć interesujące miejsca za pomocą dużych modeli językowych (LLM). Nowa funkcja w Mapach Google będzie reagować na prośby o rekomendacje dotyczące zakupów i restauracji, wykorzystując LLM “do analizy dużych zbiorów danych dotyczących ponad 250 milionów lokalizacji i zweryfikowanych informacji od społeczności liczącej ponad 300 milionów członków, aby szybko sugerować miejsca, do których warto się udać”.
Od lat programiści Google starają się przekształcić usługę mapowania firmy w narzędzie, które pozwala wyszukiwać i odkrywać nowe miejsca. Wykorzystanie w tym celu generatywnej sieci neuronowej wydaje się być logicznym krokiem. Według dostępnych danych, nowa funkcja wyszukiwania lokalizacji w Mapach Google działa bardzo podobnie do wersji AI wyszukiwarki firmy.
Wystarczy, że użytkownik wskaże miejsce, które może go zainteresować, na przykład “miejsca z klimatem vintage”. Następnie algorytmy sztucznej inteligencji wybiorą odpowiednie opcje na podstawie analizy obszernych informacji z Map Google o pobliskich lokalach, a także przetworzą dostępne zdjęcia, oceny i recenzje użytkowników. Ostatecznie usługa przygotuje kilka ofert, które najlepiej spełniają kryteria zapytania użytkownika.
Google powiedział, że w fazie testowej dostęp do nowej funkcji będzie otwarty dla członków społeczności ekspertów firmy w Stanach Zjednoczonych. Organizacja ta istnieje co najmniej od 2019 roku, a jej członkowie piszą recenzje, udostępniają zdjęcia, odpowiadają na pytania, edytują opisy miejsc i sprawdzają dokładność informacji w Mapach Google.
Po zakończeniu fazy testowej wyszukiwanie lokalizacji AI w usłudze mapowania Google będzie dostępne dla użytkowników w USA. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ta innowacja pojawi się poza rodzimym rynkiem