Treści tworzone przez sztuczną inteligencję będą teraz miały specjalne etykiety na Facebooku i Instagramie
Meta ogłosiła rozszerzenie swojej funkcjonalności w zakresie wykrywania obrazów stworzonych przez technologie sztucznej inteligencji (AI). Odpowiednia aktualizacja pojawi się w serwisach Facebook, Instagram i Threads.
Obecnie usługi Meta oznaczają tylko treści generowane przez ich własne narzędzia AI. Teraz obrazy od firm zewnętrznych, takich jak Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney i Shutterstock będą również oznaczane.
Według kierownictwa Meta, proces ten potrwa kilka miesięcy. Aby go wdrożyć, konieczne jest opracowanie standardów branżowych w zakresie oznaczania treści AI we współpracy z innymi firmami technologicznymi.
Osobno Meta pracuje nad klasyfikatorami do wykrywania syntetycznych obrazów, które nie mają specjalnych etykiet. Ponadto firma planuje skomplikować procedurę usuwania takich etykiet z plików graficznych.
Meta przyznała, że trudniej jest zidentyfikować fałszywe materiały audio i wideo niż obrazy. Jak dotąd w branży nie ma standardów dotyczących ich etykietowania.
Ponadto Meta umożliwi użytkownikom dobrowolne oznaczanie treści AI podczas przesyłania ich do sieci społecznościowych. Jeśli jednak udostępnią deepfake i nie zgłoszą tego, firma może “nałożyć kary”, czytamy w oświadczeniu.