Nowe elektryczne Renault 5 E-Tech zostało zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Genewie (zdjęcie ilustracyjne)
Plotki o tym, że model Renault 5 E-Tech stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie przedstawicieli segmentu B potwierdziły się – samochód oferuje naprawdę wiele ciekawych opcji za dość skromną cenę. Samochód ma zasięg do 400 km i moc 150 KM.
Oficjalna prezentacja kompaktowego pojazdu elektrycznego Renault 5 E-Tech odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach 26 lutego – 3 marca. Samochód otrzymał dwukierunkowe ładowanie, inteligentne multimedia, akumulator o pojemności 52 kWh i zasięg 400 km.
Kompaktowy hatchback ma unikalną konstrukcję, która jest ściśle związana z oryginalnym Renault 5 wyprodukowanym w 1972 roku. Samochód jest wyposażony w pionowy zderzak z trapezoidalnymi reflektorami, kwadratowymi światłami do jazdy dziennej i pionowymi światłami tylnymi.
Renault 5 E-Tech Electric jest pierwszym pojazdem opracowanym w całości na platformie AmpR Small, nowej platformie Ampere dla pojazdów elektrycznych segmentu B. Renault 5 mierzy 3,92 metra długości i 1,5 metra wysokości. Wśród interesujących opcji, samochód jest wyposażony w koła o rozmiarze 18 i ma wyświetlacz na masce, który pokazuje poziom naładowania baterii podczas ładowania.
Wewnątrz samochodu znajduje się kierownica zapożyczona z innych modeli Renault, dwa nowe podwójne ekrany multimedialne, z których jeden służy jako główny ekran multimedialny, a drugi jako zestaw wskaźników.
Wraz z Renault 5 E-Tech Electric debiutuje Reno, oficjalny awatar Renault. Został zaprojektowany, aby zapewnić klientom przyjemniejsze i bardziej intuicyjne doświadczenie z pojazdem elektrycznym i może reagować na żądania użytkowników.
Ekrany mają nowy interfejs graficzny i wygląd podkreślający nowoczesność nowego Renault 5. Wnętrze jest utrzymane w jasnych kolorach, a siedzenia, które są w 100% wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, mają logo “5”. Pojemność bagażnika tego niewielkiego samochodu jest całkiem spora – 326 litrów.
Unikalną cechą nowego Renault 5 jest jego akumulator. Akumulator ma pojemność 40 kWh, co zapewnia zasięg do 300 km. Dostępny będzie również inny wariant o pojemności do 52 kWh, który pozwoli na przejechanie do 400 km. Główną innowacją jest wydajna ładowarka 11 kWh, która działa w oparciu o technologię V2G i umożliwia zwrot niewykorzystanej energii elektrycznej do sieci. Proces ten może pomóc właścicielom samochodów płacić mniej za energię elektryczną każdego miesiąca.
Model jest wyposażony w silnik podobny do tego stosowanego w Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric, ale inżynierom udało się zmniejszyć jego rozmiar. Silnik będzie dostępny w trzech wariantach mocy: 150, 120 i 95 KM. Wszystkie Renault 5 2024 są również wyposażone w systemy automatycznego hamowania i półautonomicznej jazdy. Cena podstawowej wersji w Europie zaczyna się od 25 000 euro.