Polska ukarała Amazon grzywną w wysokości 7,8 mln USD za fałszywe informacje o produktach
W Polsce Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów UOKiK nałożyło na Amazon karę w wysokości 31 milionów złotych (7,8 miliona dolarów). Według agencji Reuters, grzywna została nałożona, ponieważ firma wprowadzała klientów w błąd co do dostępności towarów i terminów dostaw.
Według regulatora, UOKiK otrzymał wiele skarg od klientów, którzy nie otrzymali swoich zamówień. Tomasz Hrostny, Prezes UOKiK, podkreślił, że konsumenci oczekują, że podawane przez sprzedawców informacje o dostępności towarów i terminach dostaw są rzetelne i nie wprowadzają w błąd.
W szczególności UOKiK zwrócił uwagę na praktykę stosowania na stronie Amazon liczników czasu, które sygnalizują konieczność szybkiego złożenia zamówienia w celu zagwarantowania dostawy, jako potencjalnie wprowadzającą w błąd, gdyż nie gwarantują one rzeczywistego czasu dostawy.
W odpowiedzi na tę decyzję rzecznik Amazon powiedział, że firma zamierza złożyć odwołanie. W oświadczeniu firma stwierdziła, że chociaż większość dostaw jest realizowana na czas, w przypadku opóźnień lub odwołań klienci mogą poprosić o pomoc, a Amazon podejmie kroki w celu naprawienia sytuacji. Firma zaznaczyła również, że w ciągu ostatniego roku współpracowała z UOKiK i zaproponowała dobrowolne zmiany w celu poprawy obsługi klienta na Amazon.pl, podkreślając zgodność z normami prawnymi we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność.