Nawet jedna trzecia kierowców może zostać zwolniona w Polsce (powód)

Polscy przewoźnicy stoją u progu kryzysu i masowych zwolnień: niedobór ładunków i znaczny spadek stawek skłonią firmy transportowe do zwolnienia nawet jednej trzeciej lub więcej kierowców już w kwietniu.

Kryzys w sektorze transportu pogłębia się od początku wiosny i będzie nadal narastał. Zostało to zgłoszone przez 40ton.net w odniesieniu do raportu Manpower Group. Należy zauważyć, że nastroje przedsiębiorców w obliczu wyzwań tego kwartału nie są zbyt pozytywne.

W ankiecie przeprowadzonej wśród firm z branży transportowej i logistycznej na temat ich planów zatrudnienia, odpowiedzi były zróżnicowane. Jak się okazało, 34 procent przedsiębiorców przyznało, że “prawdopodobnie zmniejszy liczbę pracowników w drugim kwartale tego roku”. Nie jest to zbyt zachęcający wskaźnik dla krajowego sektora transportu.

Jednak jedna trzecia firm nie zmieni poziomu zatrudnienia, a 36% stwierdziło, że utrzyma obecnych pracowników. Tylko 29 procent firm transportowych spodziewa się dodatkowego zatrudnienia. Pozostałe firmy były niezdecydowane.

Ogólny bilans przedstawia się następująco: planuje się zwolnić o 5% więcej pracowników niż zatrudnić. Dla Polski, gdzie sektor transportowy jest jednym z najpotężniejszych w Europie, jest to alarmujący objaw kryzysu.

Podczas gdy w 2022 r. polscy przewoźnicy drogowi odpowiadali za 43,4% wszystkich przewozów kabotażowych w UE, opanowanie tego segmentu usług transportowych będzie dziś zbyt trudne. Zdjęcie ilustracyjne: IRU

Manpower Group zauważa, że nastroje w branży transportu i logistyki uległy nagłemu pogorszeniu. Poprzednie badania wykazały, że zaledwie trzy miesiące temu sytuacja była dokładnie odwrotna: o 18% więcej firm planowało zwiększenie zatrudnienia niż jego redukcję. Ta sama pozytywna perspektywa została utrzymana w minionym roku.

Chociaż nie jest to oficjalnie stwierdzone, pogorszenie to było częściowo spowodowane strajkami kierowców i rolników blokujących drogi na przejściach granicznych.

Source 24
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej