Najwolniejsze Ferrari na świecie kosztuje tyle, co skrzydło samolotu (zdjęcie)
Jest wiele osób, które chcą kupić Ferrari, ale nie każdy może cieszyć się pomrukiem egzotycznego silnika i poczuć radość z jazdy z dużą prędkością.
Jednak to drugie założenie może być błędne, ponieważ właściciel Ferrari z Beverly Hills nigdy nie przekroczył 15 mil na godzinę (24 km/h) w takim supersamochodzie. Jeździ cicho, nie zakłócając ciszy i tak, aby ludzie widzieli, kto jeździ samochodem droższym niż ich dom.
Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ Ferrari F12tdf z 2014 roku wystawione na sprzedaż w Bring a Trailer nie jest w stanie jechać więcej niż 15 mil na godzinę, mimo że kosztuje oszałamiające 450 000 dolarów.
Jak się okazało, ten prototyp F12tdf był w rzeczywistości zmodyfikowanym F12 Berlinetta używanym do opracowania przyszłej edycji specjalnej F12tdf. Producent przekonfigurował silnik i ograniczył prędkość do 15 mil na godzinę za pomocą oprogramowania.
Nawet przy dużych prędkościach opona Continental SportContact 7 zapewnia doskonałe prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach. Dzięki adaptacyjnemu wzorowi bieżnika o niskiej szczelinie i miękkiej mieszance, opona zapewnia wydajną przyczepność i długie przebiegi.
Po wycofaniu samochodu z eksploatacji dealer sprowadził go do Stanów Zjednoczonych jako pojazd demonstracyjny. Teraz ten samochód jest sprzedawany z wyjaśnieniem, że nie podlega rejestracji do użytku na drogach publicznych.
Oczywiście wszyscy są zainteresowani jedną rzeczą: co dobrego jest w Ferrari 15 mph, którego nie można zarejestrować do podróży? Co by się stało, gdyby przywrócono jej pierwotną pojemność? Tam 6,3-litrowe V12 wydaje się być w porządku. Istnieją jednak przykłady samochodów koncepcyjnych, które nie weszły do produkcji, a kiedy trafiają do prywatnych kolekcji, producenci samochodów uniemożliwiają spełnienie określonych w nich specyfikacji. Na przykład otwory cylindrów są wypełnione betonem, co jest trudniejsze do odtworzenia.
Ograniczenia związane z oprogramowaniem tego F12 mogą dać mu szansę na powrót do swojego prawdziwego potencjału. Nie wiadomo jednak, czy będzie w stanie wyprodukować wszystkie 770 koni mechanicznych produkcyjnego F12tdf.
Nawet jeśli samochód może być odblokowany jak używany iPhone, osoba, która go kupi, nadal nie będzie w stanie zarejestrować go do użytku na drodze. Oznacza to, że nadaje się tylko do użytku na torze lub jako samochód pokazowy. F12tdf zawsze był zorientowaną na tor wersją zwykłego coupe.
W takim przypadku lepiej kupić oryginalny F12tdf. Najtańszy F12tdf sprzedany na aukcji Bring a Trailer był wart 960 000 dolarów, a najdroższy 1 389 000 dolarów.
Obecny wolno poruszający się samochód ma czarno-czarną kolorystykę i białe barwy Pirelli, co jest nieco nietypowe w porównaniu z jasnym F12tdf. Wewnątrz znajduje się również kilka interesujących przycisków na konsoli środkowej. Jeden z nich wyłącza silnik, podczas gdy drugi jest oznaczony jako “RWS” i steruje tylnym układem kierowniczym, który zadebiutował w F12tdf.
Niektórzy mogą pomyśleć, że zakup najwolniejszego Ferrari na świecie za co najmniej pół miliona dolarów jest niedorzeczny i na pierwszy rzut oka przerażający. Ale dziewięciu zamożnych ludzi jest już gotowych postawić na ten samochód.