Pierwszy ukraiński ciągnik elektryczny gotowy do masowej produkcji (wideo)

Pomimo wojny i trudnych warunków do uruchomienia produkcji, mała firma ElectroAgroTechnika z Drohobycza w obwodzie lwowskim rozpoczęła rozwój i przeszła już testy państwowe ciągnika elektrycznego Kolos 244.

Według UkrRTIIPVT ciągnik elektryczny klasy trakcyjnej 0,6 (25-30 KM) jest oparty na małym modelu z silnikiem wysokoprężnym Shifeng z Chin. Л. Wypalony człowiek. Uprościło to prace rozwojowe, ponieważ podwozie, skrzynia biegów, elementy sterujące, przednie i tylne układy osprzętu musiały zostać tylko częściowo zmodyfikowane na potrzeby wersji z napędem elektrycznym.

Choć dostosowanie wersji z silnikiem wysokoprężnym do wersji elektrycznej wymagało wiele pracy, inżynierowie firmy z powodzeniem poradzili sobie z tym zadaniem. W przeprojektowanym modelu zastosowano wiele własnych rozwiązań, a nawet know-how. Rozszerzyło to i ograniczyło potencjał operacyjny pojazdów akumulatorowych w działalności komunalnej i rolniczej.

Ciągnik Kolos 244K posiada napęd na cztery koła. Dzięki mocy 25 KM może być wykorzystywany w firmie komunalnej z przednim pługiem do ziemi/śniegu, zamiatarką do zielonki, kosiarką, rozdrabniaczem do gałęzi lub ciągnąć przyczepę z dyszlem ze sprzętem naprawczym lub ładunkiem. Wałek WOM zapewnia oszałamiającą liczbę 9 obrotów na sekundę, tj. 540 obr.

Maszyny akumulatorowe są produkowane w drohobyckiej fabryce ElektroAgroTechnika.

W produkcji rolnej ciągnik elektryczny może być wykorzystywany w małych gospodarstwach rolnych i prywatnych gospodarstwach domowych do orki, talerzowania, bronowania, nawożenia upraw lub zbioru paszy. Przyda się również do transportu towarów w przyczepie – półtorej do dwóch ton można przewozić nawet po błotnistych drogach.

Kalkulacje ekonomiczne są dość uderzające. W operacjach, w których oryginalny ciągnik z silnikiem wysokoprężnym spala 1 litr oleju napędowego, ciągnik elektryczny zużywa 2-3 kWh energii elektrycznej, która jest 10 razy tańsza przy obecnych cenach.

Dla małych społeczności wiejskich, prywatnych gospodarstw domowych i rolników będzie to silny argument przemawiający za atrakcyjnością. Jednak dla zakładów komunalnych, firm zarządzających, firm zajmujących się kształtowaniem krajobrazu i krajobrazu będzie to również przyjazne dla środowiska i opłacalne narzędzie zarządzania.

Ciągnik ma konstrukcję półramową z pasowym przeniesieniem napędu z silnika elektrycznego na układ napędowy. Chłodzony powietrzem, bezkolektorowy silnik elektryczny pozwala na wytworzenie siły na silnikach w celu wykonania operacji takich jak orka, siew, żniwa, koszenie i inne w urządzeniu z odpowiednimi narzędziami.

Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o potencjale 21,5 kWh (falownik 220 V – 2,7 kW) umożliwia wykonywanie tych prac przez długi czas po pełnym naładowaniu. Testy wykazały, że akumulator pozwala na pracę ciągnika przez 8-9 godzin w różnych procesach roboczych. Ciężarówki są również dostępne z panelami słonecznymi zainstalowanymi jako rodzaj daszka na pałąkach bezpieczeństwa nad siedzeniem kierowcy.

Specjaliści z Ukraińskiego Instytutu Badawczego Własności Intelektualnej i Technologii. Л. Pohorilnyi, wraz z kolegami z lwowskiego oddziału swojego instytutu badawczego, “przetestował i skontrolował produkcję pod kątem zgodności z warunkami produkcji ciągników elektrycznych serii Kolos zgodnie z opisem technicznym i wymaganiami Regulaminu technicznego homologacji typu ciągników rolniczych i leśnych, ich przyczep i wymiennych maszyn ciągnionych, systemów, komponentów i poszczególnych zespołów technicznych”.

Wyniki badań potwierdziły zgodność ciągnika elektrycznego Kolos 244K z wymaganiami Regulaminu Technicznego Homologacji Typu Ciągników Rolniczych i Leśnych, ich Przyczep oraz Układów Podzespołów i Poszczególnych Jednostek Technicznych, a producent otrzymał raport z badań, na podstawie którego jednostka homologacyjna wyda Świadectwo Homologacji Typu.

Source auto.24tv
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej