Ukraińscy inżynierowie stworzyli unikalny wózek widłowy, który może poruszać się na boki (zdjęcie)
W ostatnich dniach maja fabryka TDS w Brovarach w obwodzie kijowskim zaprezentowała ładowarkę teleskopową własnej produkcji.
Wydarzenie to jest istotne nie tylko dla TDS Group of Companies, ale także dla całej krajowej produkcji, ponieważ ten segment sprzętu specjalnego jest w dużej mierze ignorowany przez naszą branżę. Wojna pokazała duże zapotrzebowanie na maszyny z tej grupy, ponieważ teleskopowy ciągnik widłowy ma pewne zalety w porównaniu z konwencjonalnym analogiem masztowego wózka widłowego podczas rozładunku towarów importowanych na Ukrainę na drewnianych paletach.
Według oficjalnego raportu TDC Group, “teleskop” TDC TH35.7 o masie własnej 7 ton jest w stanie podnosić ładunki o wadze 3500 kg na maksymalną wysokość 7 m. Takie możliwości pracy są zakodowane w indeksie cyfrowym modelu – 35.7.
Jest to klasyczna ładowarka/rozładowarka średniej wielkości. Jego udźwig wynoszący 3,5 tony jest najbardziej rozpowszechniony na całym świecie. Tak więc wybór inżynierów zakładu TDS jest uzasadniony. Maszyna jest wszechstronnym rozwiązaniem dla terminali logistycznych, magazynów, budownictwa i przemysłu.
W razie potrzeby można zmienić narzędzia robocze. Klasyczny chwytak wózka widłowego do towarów na paletach i bel BigBag można zastąpić łyżką załadowczą. Może być używany do załadunku kruszonego kamienia, piasku, węgla i innych materiałów sypkich, grudkowatych lub ziarnistych, nawet w wysokich wagonach kolejowych.
W bocznej niszy silnikowej producenci Brovary zainstalowali 3,3-litrowy silnik wysokoprężny Kubota V3307-DI-T-E3B, który sprawdził się w podobnym sprzęcie. Nie jest to super mocny silnik – jest kompaktowy, ekonomiczny i lekki. Waży zaledwie 268 kg, ale jego moc wyjściowa wynosi 55,4 kW/75,3 KM dla stacji hydraulicznej, nawet z rezerwą.
Hydrostatyczny układ kierowniczy umożliwia operatorowi wybór dowolnego trybu kierowania – prostego, równego lub przeciwnego ustawienia przednich kół względem tylnych. W zależności od wyboru, ładowarka może nawet poruszać się w kierunku ukośnym, w tak zwanym trybie kraba. Operator może również wykonywać wiele operacji pod obciążeniem jednocześnie – wysuwając i podnosząc wysięgnik podczas jazdy do przodu lub do tyłu.
Nawiasem mówiąc, maksymalny poziomy zasięg wysięgnika jest tutaj również imponujący – 3,9 m. Umożliwia to podnoszenie palet z odległości nawet drugiego lub trzeciego rzędu. Ładowarka masztowa nie ma tej funkcji, pobiera tylko z pierwszego rzędu, ciężarówka musi być rozładowana z obu stron.
Choć oficjalny komunikat prasowy koncentruje się na zastosowaniach logistycznych, przemysłowych i budowlanych, można śmiało powiedzieć, że maszyna ta będzie również przydatna w rolnictwie i sektorze komunalnym. Tam tak wszechstronny pojazd znajdzie pracę o każdej porze roku.