Dron, który może prześcignąć najszybszy samolot w historii: USA przetestują unikalne UAV (zdjęcia, wideo)
Startup lotniczy Hermeus ukończył pierwszy z serii czterech odrzutowych samolotów bezzałogowych Quarterhorse, które są wykorzystywane jako bezzałogowe laboratoria latające do testowania technologii w ramach projektu hipersonicznego samolotu Hermeus Quarterhorse.
Oczekuje się, że seria Quarterhorse będzie zawierać w sumie cztery drony, z których każdy powinien być bardziej złożony niż jego poprzednik. Pierwszy z nich, pod indeksem Quarterhorse Mk 0, przeszedł całą serię testów, które jednak odbyły się tylko na ziemi.
Stwierdzono to w publikacji portalu The Drive.
Należy zauważyć, że wyprodukowanie Quarterhorse Mk 0 zajęło tylko 6 miesięcy, a faza testów naziemnych została zakończona w zaledwie 37 dni. Wiadomo również, że samolot ten został wykorzystany do zademonstrowania zdalnego sterowania, w szczególności podczas kołowania na pasie startowym, do zademonstrowania trybu działania w przypadku utraty kontroli zewnętrznej oraz do przetestowania “czynnika ludzkiego” w sterowaniu tym bezzałogowym statkiem powietrznym.
Zdalny start i lądowanie będą ćwiczone na kolejnym dronie, Quarterhorse Mk 1, który jest już w budowie i ma odbyć swój pierwszy lot do końca 2024 roku. Wygląda jednak na to, że samolot ten nie będzie używany do ćwiczenia latania z dużymi prędkościami.
Zamiast tego, Quarterhorse Mk 2 będzie używany do testowania lotów z prędkością do Mach 3, podczas gdy Quarterhorse Mk 4 ma pokazać prędkość lotu większą niż Mach 3, a nawet pobić rekord prędkości ustanowiony wcześniej przez legendarny samolot zwiadowczy SR-71 z czasów zimnej wojny, który mógł osiągnąć prędkość do 3700 km/h.
Można tu również dodać, że prototypowy dron Quarterhorse Mk 4, jeśli testy zakończą się sukcesem, powinien wyprzedzić rosyjskiego MiG-31 z maksymalną prędkością do 3000 km/h.
Chociaż oczywiście te drony Quarterhorse Mk 4 są budowane przede wszystkim w celu opracowania technologii, które zostaną wykorzystane przy projektowaniu samolotu o prędkości do Mach 5, który rzekomo został zamówiony przez Siły Powietrzne USA jesienią 2021 roku.