Honda prezentuje swój pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny na ogniwa wodorowe
Popularny crossover Honda CR-V otrzymał wersję hybrydową plug-in z silnikiem wodorowym, która zostanie dostarczona w 2024 roku. Samochód umożliwia ładowanie za pomocą poziomu 2 podczas szybkich podróży lub poleganie na energii wodorowej podczas długich podróży.
Pojazd Hondy jest wyposażony w 17,7-kilowatogodzinny akumulator, który może być zasilany energią elektryczną wytwarzaną przez wodór za pośrednictwem ogniwa paliwowego lub poprzez podłączenie do sieci. Jego całkowity zasięg według EPA wynosi 435 km i można go podłączyć do ładowarki poziomu 2, aby przejechać do 50 km w trybie elektrycznym.
CR-V e:FCEV to pierwszy samochód wykorzystujący moduł ogniw paliwowych drugiej generacji japońskiej marki, opracowany wspólnie z General Motors. Samochód jest wyposażony w przedni silnik o pojemności 174 litrów. i 229 Nm momentu obrotowego. Maksymalna moc wyjściowa wynosi około 92,2 kW.
Honda twierdzi, że zasięg samochodu wynosi do 100 km przy zużyciu paliwa na poziomie 3,7 litra w jeździe miejskiej. Dla porównania, standardowy CR-V z napędem na przednie koła i 2-litrowym silnikiem hybrydowym ma zasięg 69 km na 3,7 litra w mieście.
Ceny CR-V e:FCEV nie są jeszcze znane. Model Touring, jedyny dostępny wariant, jest wyposażony w standardowe funkcje, w tym 10,2-calowe cyfrowe przyrządy pomiarowe, 9-calowy ekran dotykowy HD, bezprzewodową kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowe ładowanie telefonu, system audio premium Bose z 1, mocą. regulowane, podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica, dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i tapicerka z bio-skóry.