Ikea stawia na przyszłość: nowy asystent AI będzie w stanie zastąpić konsultanta w sklepie
Asystent, który niedawno pojawił się w sklepie GPT, wizualizuje i prezentuje produkty Ikea, dzięki czemu można stworzyć plan zakupów przed wizytą w sklepie lub zamówić dostawę.
.Grupa Ingka (największy właściciel franczyzy Ikea) mówi, że asystent AI jest częścią serii eksperymentów, które firma przeprowadza, aby dołączyć do “ewolucji sztucznej inteligencji i sformułować odpowiednią strategię”.
Jednocześnie Emily David z The Verge, która testowała chatbota, stwierdza, że często działa wolno lub daje nieprawidłowe wyniki – a w niektórych przypadkach łatwiej jest przejść bezpośrednio do strony internetowej Ikea, aby dokonać wyboru. Jeśli jednak nie masz przy sobie konsultanta w sklepie, możesz skorzystać z Ikea GPT, aby dowiedzieć się więcej o produkcie.
Obecnie asystent jest dostępny tylko dla właścicieli ChatGPT Plus w USA, ale Ingka Group planuje wkrótce rozszerzyć dostęp do innych regionów.
Wcześniej Ikea eksperymentowała już z inteligentnymi technologiami – na przykład w 2022 roku sklep uruchomił funkcję wirtualnego projektowania domu w aplikacji Ikea Kreativ.