Mercedes-Benz staje się najcenniejszą marką samochodową na świecie, Tesla zajmuje drugie miejsce
Mercedes-Benz odzyskał pozycję najbardziej wartościowej marki motoryzacyjnej na świecie. Zostało to zgłoszone przez UkrAvtoprom w odniesieniu do raportu Brand Finance.
Wartość marki wzrosła o 1% do 59,4 mld USD. Mercedes-Benz nie tylko utrzymał swój status premium, ale także poprawił swoje wyniki operacyjne i finansowe.
Tesla zajęła drugie miejsce w rankingu na 2024 r., a jej wartość spadła o 12% do 58,3 mld USD. Trzecią pozycję utrzymała japońska marka Toyota, która w tym roku została wyceniona na 52,7 mld USD.
W TOP 10 najcenniejszych marek samochodowych w 2024 r. znalazły się również: Porsche, BMW, Volkswagen, Honda, Hyundai, Ford i Audi.
Tytuł najsilniejszej marki motoryzacyjnej na świecie zachowało Ferrari, producent luksusowych samochodów sportowych.
Jednocześnie Bosch stał się w tym roku najcenniejszą i najsilniejszą marką części samochodowych.