Najnowsze pojazdy opancerzone dla Sił Zbrojnych Ukrainy: próbki do użytku bojowego zademonstrowane na Ukrainie

Ukraińscy producenci zaprezentowali Ołeksandrowi Syrskiemu najnowsze modele krajowego sprzętu wojskowego: zmodernizowany bojowy wóz piechoty BMP-1TS z ukraińskim modułem Spice-Synthesis, pojazd opancerzony Oncilla i zmodernizowany sześciokołowy pojazd opancerzony, który wygląda jak Mbombe 6×6.

Mbombe 6×6 to kołowy opancerzony pojazd bojowy opracowany przez Paramount Group. Opancerzony pojazd może pomieścić ośmiu żołnierzy piechoty, a każdy z nich ma osobne siedzenie odporne na miny. Pojazd mieści trzech członków załogi: dowódcę, kierowcę i strzelca.

Ten 16-tonowy pojazd opancerzony ma klasę ochrony 3 zgodnie z normą STANAG 4569. Może wytrzymać ostrzał z broni strzeleckiej kalibru 7,62 x 51. Producent pozycjonuje swój pojazd opancerzony jako przeciwminową jednostkę bojową zdolną wytrzymać ładunek o wadze do 10 kg w ekwiwalencie TNT. Ochronę tę zapewnia dwuwarstwowy spód obudowy w kształcie litery V.

Pojazd opancerzony jest wyposażony w wyprodukowany na Ukrainie moduł bojowy Spice-Synthesis. Moduł jest wyposażony w 30-mm armatę automatyczną ZTM-1, 30-mm automatyczny granatnik KBA-117 i dwa 7,62-mm karabiny maszynowe PKT. Ponadto moduł jest zintegrowany z systemem rakiet przeciwpancernych Barrier z 2 wyrzutniami rakiet.

Moduł jest stabilizowany w dwóch płaszczyznach, dzięki czemu operator może prowadzić stosunkowo precyzyjny ostrzał podczas poruszania się. Celownik strzelca jest wyposażony w kanał termowizyjny do pracy w każdych warunkach pogodowych.

Wyprodukowany na Ukrainie moduł bojowy Spice-Synthesis, który jest używany w ukraińskich bojowych wozach piechoty, jest obsadzony załogą. W tym celu pod modułem zainstalowany jest “kosz” przedziału bojowego, w którym umieszczony jest operator broni.

Opancerzony pojazd ma napęd na wszystkie koła 6×6 i jest napędzany silnikiem wysokoprężnym Cummins ISBe4 (300 kW) z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Allison. Osiąga prędkość 100 km/h i ma zasięg 700 km.

Source building-tech
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej