Najwolniejsze Ferrari na świecie kosztuje tyle, co skrzydło samolotu (zdjęcie)

Jest wiele osób, które chcą kupić Ferrari, ale nie każdy może cieszyć się pomrukiem egzotycznego silnika i poczuć radość z jazdy z dużą prędkością.

Jednak to drugie założenie może być błędne, ponieważ właściciel Ferrari z Beverly Hills nigdy nie przekroczył 15 mil na godzinę (24 km/h) w takim supersamochodzie. Jeździ cicho, nie zakłócając ciszy i tak, aby ludzie widzieli, kto jeździ samochodem droższym niż ich dom.

Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ Ferrari F12tdf z 2014 roku wystawione na sprzedaż w Bring a Trailer nie jest w stanie jechać więcej niż 15 mil na godzinę, mimo że kosztuje oszałamiające 450 000 dolarów.

Jak się okazało, ten prototyp F12tdf był w rzeczywistości zmodyfikowanym F12 Berlinetta używanym do opracowania przyszłej edycji specjalnej F12tdf. Producent przekonfigurował silnik i ograniczył prędkość do 15 mil na godzinę za pomocą oprogramowania.

Nawet przy dużych prędkościach opona Continental SportContact 7 zapewnia doskonałe prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach. Dzięki adaptacyjnemu wzorowi bieżnika o niskiej szczelinie i miękkiej mieszance, opona zapewnia wydajną przyczepność i długie przebiegi.

Po wycofaniu samochodu z eksploatacji dealer sprowadził go do Stanów Zjednoczonych jako pojazd demonstracyjny. Teraz ten samochód jest sprzedawany z wyjaśnieniem, że nie podlega rejestracji do użytku na drogach publicznych.

Oczywiście wszyscy są zainteresowani jedną rzeczą: co dobrego jest w Ferrari 15 mph, którego nie można zarejestrować do podróży? Co by się stało, gdyby przywrócono jej pierwotną pojemność? Tam 6,3-litrowe V12 wydaje się być w porządku. Istnieją jednak przykłady samochodów koncepcyjnych, które nie weszły do produkcji, a kiedy trafiają do prywatnych kolekcji, producenci samochodów uniemożliwiają spełnienie określonych w nich specyfikacji. Na przykład otwory cylindrów są wypełnione betonem, co jest trudniejsze do odtworzenia.

Ograniczenia związane z oprogramowaniem tego F12 mogą dać mu szansę na powrót do swojego prawdziwego potencjału. Nie wiadomo jednak, czy będzie w stanie wyprodukować wszystkie 770 koni mechanicznych produkcyjnego F12tdf.

Nawet jeśli samochód może być odblokowany jak używany iPhone, osoba, która go kupi, nadal nie będzie w stanie zarejestrować go do użytku na drodze. Oznacza to, że nadaje się tylko do użytku na torze lub jako samochód pokazowy. F12tdf zawsze był zorientowaną na tor wersją zwykłego coupe.

W takim przypadku lepiej kupić oryginalny F12tdf. Najtańszy F12tdf sprzedany na aukcji Bring a Trailer był wart 960 000 dolarów, a najdroższy 1 389 000 dolarów.

Obecny wolno poruszający się samochód ma czarno-czarną kolorystykę i białe barwy Pirelli, co jest nieco nietypowe w porównaniu z jasnym F12tdf. Wewnątrz znajduje się również kilka interesujących przycisków na konsoli środkowej. Jeden z nich wyłącza silnik, podczas gdy drugi jest oznaczony jako “RWS” i steruje tylnym układem kierowniczym, który zadebiutował w F12tdf.

Niektórzy mogą pomyśleć, że zakup najwolniejszego Ferrari na świecie za co najmniej pół miliona dolarów jest niedorzeczny i na pierwszy rzut oka przerażający. Ale dziewięciu zamożnych ludzi jest już gotowych postawić na ten samochód.

 

Source auto.24tv
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej