Nova Poshta Airlines wymieniła priorytetowe samoloty dla swojej floty
Linie lotnicze ukraińskiego operatora pocztowego Nova Poshta, Supernova Airlines, są zainteresowane stworzeniem swojej floty zachodnich samolotów Boeing 767 lub Airbus A330 w dłuższej perspektywie, donosi Avianews.
Oba samoloty to szerokokadłubowe samoloty długodystansowe, co oznacza, że mogą przewozić dziesiątki ton ładunku między kontynentami bez międzylądowań.
Wersja cargo amerykańskiego Boeinga 767 może przewieźć do 54 ton ładunku, podczas gdy europejski samolot towarowy Airbus A330 może dostarczyć 68,6 tony. Oba samoloty są fabrycznie dostępne w wersji cargo i mogą zostać przekształcone z samolotów pasażerskich dostępnych na rynku wtórnym w samoloty cargo.
Strona internetowa Supernova Airlines wymienia również możliwe trasy lotów, które będą wymagały samolotów długodystansowych. Lista obejmuje Guangzhou-Warszawa, Toronto-Warszawa, Hongkong-Warszawa, Hongkong-Sydney, Nowy Jork-Liege, Chicago-Liege….
Obecnie flota Supernova Airlines składa się z dwóch krótkodystansowych samolotów towarowych AN-26 o rejestracjach UR-UZI i UR-UZM, ale nie są one jeszcze używane przez linię lotniczą.
Przed zakrojoną na szeroką skalę inwazją Rosji na Ukrainę, Supernova Airlines miała umowę leasingu na frachtowce Boeing 757. Są to samoloty wąskokadłubowe, które mogą latać na długich dystansach.
“Właściciel samolotu [Boeing 757] został zmuszony do wycofania się z umowy leasingowej, ponieważ ryzyko wojenne było dla niego nie do zaakceptowania. Rozumiemy stanowisko właściciela, pozostajemy w kontakcie i na pewno wrócimy do negocjacji po zwycięstwie Ukrainy“, powiedział Yaroslav Krasnozhon, dyrektor generalny Supernova Airlines, avianews.com w styczniu 2023 roku.
“Nova Poshta zarejestrowała własną linię lotniczą w październiku 2021 roku. Supernova Airlines pomoże operatorowi pocztowemu przyspieszyć dostarczanie paczek z Chin i Ameryki na Ukrainę (obecnie przez polskie lotniska).