Nowy problem z pojazdami elektrycznymi: dlaczego pasażerowie częściej wymiotują?

Wiele pojazdów elektrycznych można obsługiwać za pomocą tylko jednego pedału gazu – po jego zwolnieniu samochód sam hamuje. Jest to zabawna funkcja dla kierowcy, ale dla pasażerów ten rodzaj jazdy może powodować nudności i chorobę lokomocyjną,stan w ABC News.

“Regeneracja samochodu elektrycznego może sprawić, że niektórzy ludzie poczują się niekomfortowo”, mówi John Volker, były redaktor Green Car Reports i współpracownik Car and Driver. “Silne hamowanie regeneracyjne, które zwraca maksymalną ilość energii, może powodować chorobę lokomocyjną. Istnieje specjalna technika dla kierowców, która moduluje ruch w samochodzie elektrycznym… kierowcy powinni z niej korzystać”.

Volker powiedział, że poczuł mdłości co najmniej dwa razy podczas jazdy na tylnym siedzeniu Tesli. “Kierowcy nie wiedzieli, jak modulować silne hamowanie regeneracyjne Tesli” – wspomina.

Ed Kim, prezes i główny analityk w AutoPacific, powiedział, że Tesle są “najgorszymi przestępcami”, ponieważ mogą “bardzo gwałtownie przyspieszać i hamować”.

“Większość producentów samochodów dostosowuje przepustnicę w pojazdach elektrycznych, aby podkreślić moc, ale efektem ubocznym jest to, że niektórzy pasażerowie uważają to za trudne do zniesienia. Kierowca musi bardzo uważać na to, jak używa pedału gazu” – powiedział Kim.

Samochody elektryczne mają ogromny moment obrotowy – wciskasz pedał gazu i samochód po prostu rusza. Nagły skok napięcia może wywołać niepokój u niektórych osób. Jeśli ustawisz hamowanie regeneracyjne na bardzo wysokim poziomie, pojazd będzie początkowo podskakiwał do przodu i równie mocno do tyłu.

Dr DiVerre, laryngolog z Teksasu, twierdzi, że choroba lokomocyjna w pojazdach elektrycznych “jest prawdziwym problemem”. Verre zauważył, że brak dźwięku w pojeździe elektrycznym może również pogorszyć wrażenia pasażerów, zwłaszcza tych, którzy są już podatni na chorobę lokomocyjną.

“Mózg tworzy model tego, czego oczekuje w określonych sytuacjach” – mówi doktor. “W samochodach z silnikiem spalinowym słyszymy obroty silnika i rozumiemy, że ktoś naciska pedał gazu. Samochód rusza do przodu. W samochodzie elektrycznym sygnały słuchowe i wizualne nie pasują do modelu, który faktycznie prowadzisz”.

Pasażerowie są bardziej podatni na zawroty głowy i nudności w pojeździe elektrycznym niż kierowcy, zwłaszcza gdy siedzą na tylnym siedzeniu.

Aby zmniejszyć chorobę lokomocyjną, eksperci zalecają kilka rzeczy. Po pierwsze, należy ustawić pojazdy elektryczne na tryb ekologiczny, aby przepustnica była mniej wrażliwa. Dzięki temu styl jazdy stanie się bardziej zrelaksowany.

Hamowanie odzyskowe jest inne dla każdego pojazdu elektrycznego, a niektóre pojazdy mogą być lepsze od innych. Jeśli jednak pasażerowie często cierpią na chorobę lokomocyjną, należy całkowicie wyłączyć system odzyskiwania. Nie wpłynie to zbytnio na przebieg pojazdu elektrycznego, ale wnętrze pozostanie czyste po podróży.

Jednak najważniejszym powodem, dla którego pasażerowie chorują, jest kierowca. Jeśli jeździ płynniej, nie powinno być problemów.

Source auto.24tv
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej