Próba wytrzymałości: Nowy samolot T-7 Red Hawk Sił Powietrznych USA przechodzi ekstremalne testy klimatyczne (wideo)
Najnowszy amerykański samolot będzie testowany w temperaturach od -31°C do 43°C. Test sprawdzi działanie układu napędowego, hydrauliki, układu paliwowego, podzespołów elektrycznych itp.
Najnowszy samolot szkoleniowy Sił Powietrznych USA T-7A Red Hawk rozpoczął najważniejszą fazę testów w Laboratorium Klimatycznym McKinley w Bazie Sił Powietrznych Eglin, poinformował Defence Blog 26 grudnia.
Etap ten ma na celu zapewnienie adaptacji i funkcjonalności samolotu w ekstremalnych warunkach środowiskowych. Protokół testowy T-7A obejmuje ocenę w temperaturach od minus 25 stopni Fahrenheita (-31°C) do utrzymujących się 110 stopni (43°C).
“Te rygorystyczne testy obejmują różne systemy, oceniając układy napędowe, funkcje hydrauliczne, układy paliwowe, komponenty elektryczne, kontrole środowiskowe i ogólną wydajność” – piszą recenzenci.
Troy Hoger, główny pilot testowy T-7A w Centrum Zarządzania Cyklem Życia Sił Powietrznych, podkreślił potrzebę testowania w laboratorium klimatycznym. Umożliwiają one metodyczne testowanie w celu zapewnienia, że maszyna spełnia rygorystyczne wymagania operacyjne.
Samolot nowej generacji T-7A ma zastąpić flotę T-38C i wyszkolić kolejną falę pilotów do latania myśliwcami i bombowcami piątej generacji.
“Oczekuje się, że funkcje T-7A, takie jak zaawansowane systemy misji, kokpit z ekranem dotykowym i wbudowane funkcje szkoleniowe, znacznie zwiększą skuteczność przyszłych programów szkolenia pilotów” – podsumowali recenzenci.