Producenci rowerów elektrycznych i skuterów elektrycznych ponoszą ogromne straty

Po pandemicznym boomie popyt na rowery elektryczne spada, a rynek nie jest w stanie wytrzymać dużej liczby firm, które zaczęły działać w tym segmencie.

Rynek rowerów elektrycznych jest przesycony, a popyt na nie spada. Doprowadziło to do spadku sprzedaży pojazdów elektrycznych, a nawet bankructwa wielu firm działających na tym rynku.

Danylo Tonkopiy, założyciel ukraińskiej firmy Delfast, która działa na rynku północnoamerykańskim, napisał o tym na swojej stronie na Facebooku.

Według niego producenci pojazdów mikromobilnych stanęli ostatnio w obliczu spadku popytu na pojazdy elektryczne po boomie pandemicznym, wysokich kosztów przyciągnięcia klientów oraz problemów z łańcuchem dostaw i zapasami. Doprowadziło to do znacznego spadku zysków i niemożności przyciągnięcia inwestycji. Ponadto firmy produkcyjne nagromadziły długi, przez co ugrzęzły w procesach sądowych.

“Mając wgląd w branżę od środka, muszę ze smutkiem stwierdzić, że boom na rowery elektryczne się skończył” – mówi Tonkopiy. Sprzedaż rowerów Delfast również spadła. Przytacza szereg niepowodzeń i bankructw na tym rynku:

  • W tym tygodniu spółka Micromobility.com została wycofana z NASDAQ. W 2021 r. kapitalizacja rynkowa firmy przekroczyła 800 mln USD; dziś jest warta 400 000 USD.
  • Bird, firma produkująca skutery elektryczne wyceniana na 2,3 mld USD w 2021 r., została wycofana z giełdy NASDAQ we wrześniu 2023 r., a niedawno złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości.
  • Superpedestrian, inna wypożyczalnia skuterów, zaprzestała działalności w USA, powołując się na “nieokreślone przyczyny finansowe”, donosi TechCrunch.
    Wcześniej, w lipcu, Vanmoof, który nazywał siebie “najbardziej finansowaną firmą rowerów elektrycznych na świecie”, ogłosił upadłość. Po zebraniu ponad 200 milionów dolarów, w momencie zamknięcia spółka była zadłużona na łączną kwotę 144 milionów euro. Mówi się jednak o planach ponownego uruchomienia.
  • Sondors (USA) nie wszedł na giełdę w styczniu i zamknął swoją siedzibę w Los Angeles w sierpniu. Nie można zamówić roweru na ich stronie internetowej, a usługa wsparcia nie działa.
  • W październiku duńska marka Mate Bike zgłosiła spadek popytu i dług w wysokości około 10 milionów dolarów. Pracują nad uniknięciem bankructwa.
    Wiggle, brytyjski internetowy sprzedawca rowerów, odnotował w 2022 r. stratę w wysokości 244 mln euro. W październiku 2023 r. Wiggle przeszedł pod zarząd administracyjny z powodu trudności finansowych spółki macierzystej Signa Sports United.

Nie ma zbyt wielu pozytywnych wiadomości:

  • Cowboy, belgijski producent rowerów elektrycznych, planuje osiągnąć roczną rentowność w 2024 r. pomimo trudności finansowych.
  • Lime dobrze prosperuje, będąc prawdopodobnie jedyną firmą udostępniającą skutery, która zidentyfikowała skuteczną strategię osiągnięcia rentowności.
  • Rad Power Bikes, firma z siedzibą w Seattle, sprzedała 600 000 rowerów elektrycznych od początku swojej działalności, ale ogłosiła kolejną falę zwolnień, zamknęła swój sklep w Nowym Jorku i zaprzestała działalności w Europie.
  • Lectric z siedzibą w Phoenix ogłosił sprzedaż 400 000 rowerów elektrycznych, ale jego kondycja finansowa nie została ujawniona.

 

Source auto.24tv
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej