Sieć pokazała, jak samochód elektryczny Xiaomi bez kierowcy w kabinie został zaparkowany w wielopoziomowym garażu
Xiaomi SU7 jest wyposażony w zaawansowany lidar, radar i kamery do samodzielnego parkowania. Sieć pokazała imponujące możliwości samochodu elektrycznego na pełnym autopilocie.
Nowe samochody elektryczne pojawiają się w Chinach niemal co tydzień, ale spośród tych, które zadebiutowały w drugiej połowie tego roku, tylko kilka wywołało takie poruszenie. Jednym z nich jest nowy Xiaomi SU7.
W przeciwieństwie do większości nowych pojazdów elektrycznych z Chin, SU7 nie jest produkowany przez konglomerat motoryzacyjny, taki jak Geely, GAC czy Great Wall, ale raczej przez Xiaomi, trzeciego co do wielkości producenta smartfonów i elektroniki domowej na świecie. Minęło około trzech lat, odkąd Xiaomi po raz pierwszy ogłosiło swoje plany wejścia na rynek pojazdów elektrycznych, a firma wierzy, że będzie w stanie stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów na świecie w ciągu najbliższych 15-20 lat.
Xiaomi wyposażyło SU7 w szereg zaawansowanych urządzeń elektronicznych, a w ramach promocji samochodu opublikowało szczególnie intrygujący film pokazujący, jak parkuje on w wielopoziomowym garażu w Chinach.
Na filmie kierowca SU7 podjeżdża do wejścia do garażu, a następnie naciska przycisk na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego i wysiada z samochodu.
Następnie samochód wjeżdża do garażu i przejeżdża przez różne poziomy. Na jednym z etapów jedzie łeb w łeb z Audi A7, ale zawraca, ustępując miejsca Audi i kontynuuje jazdę na górny poziom parkingu. Następnie znajduje odpowiednie miejsce parkingowe i wjeżdża na nie tyłem.
Nie jest jasne, czy garaż użyty w demonstracji był specjalnie wyposażony, aby umożliwić samochodom parkowanie w ten sposób, czy też oprogramowanie SU7 zostało wstępnie skonfigurowane przed testem. Gdyby SU7 mógł poruszać się po parkingu bez wstępnego mapowania i polegając wyłącznie na swoich czujnikach, byłoby to bardzo imponujące.
Xiaomi wyposażyło SU7 w lidar, kamery i radar oraz potwierdziło, że zostanie on wprowadzony na rynek z funkcjami automatycznej jazdy po autostradzie i automatycznego parkowania. Stos oprogramowania zostanie następnie zaktualizowany, aby umożliwić samodzielną jazdę po ulicach miast.