Telewizory stają się sklepami: wbudowane kamery i NFC sprzedają to, co jest na ekranie

Telewizory mogą teraz nie tylko pokazywać produkty, ale także natychmiast je sprzedawać. Startup Displace stworzył telewizory, które wykorzystują wbudowane kamery internetowe i czytniki płatności NFC, dzięki czemu ludzie mogą natychmiast kupować to, co widzą w telewizji.

Displace nie wypuściło jeszcze oficjalnie swojego produktu, który zademonstruje na targach CES 2024 w Las Vegas w przyszłym miesiącu. Pierwsze telewizory Displace Flex i Displace Mini pojawią się na rynku w połowie 2024 roku.

Displace Flex (55-calowy telewizor OLED 4K) i Displace Mini (27-calowy telewizor OLED 4K) będą wykorzystywać zastrzeżoną technologię gestów i wbudowaną kamerę 4K do wykrywania, kiedy użytkownik podnosi rękę. Nie jest jasne, jak dokładne będzie to rozwiązanie (czy możliwe jest przypadkowe aktywowanie procesu zakupów, jeśli na przykład podniesiesz rękę, aby podrapać się po głowie?), ale w tym momencie telewizor powinien wstrzymać wyświetlanie treści. Telewizor wykorzystuje następnie technologię widzenia maszynowego do analizy ekranu i znajdowania wyświetlanych produktów, które są dostępne w sprzedaży. Na przykład torebka noszona przez aktorkę w kadrze.

Displace widzi również, że ludzie używają Displace Payments do płacenia za aplikacje telemedyczne i wyposażył Flex i Mini w kamery termowizyjne.

Displace Shopping będzie działać zawsze, gdy telewizor jest włączony, a użytkownicy będą mogli kupować rzeczy, które widzą w reklamach.

Gdy widz jest gotowy do zapłaty, Displace Payments umożliwia mu dokonanie płatności poprzez przyłożenie smartfona lub zegarka do wbudowanego w telewizor czytnika płatności NFC. Widzowie mogą również płacić za pośrednictwem aplikacji Displace.

Jeśli telewizor nie może znaleźć konkretnego produktu w sprzedaży, wyszuka podobne produkty bez interwencji użytkownika, zgodnie z Displace. Telewizor pokaże produkty z dowolnego dostępnego sklepu internetowego, pozwalając użytkownikom wybrać, gdzie chcą dokonać zakupu.

Displace nie podał pełnych szczegółów na temat tego, w jaki sposób będzie zarabiać na tych transakcjach, ale założyciel i dyrektor generalny Balaji Krishnan powiedział, że Displace ma różne modele biznesowe, a jednym z nich jest pobieranie opłaty za transakcję. Displace poda więcej szczegółów później, powiedział.

Displace rozwiązuje również problem kamery, która stale monitoruje użytkowników podczas oglądania telewizji. Krishnan zauważył, że wbudowane wysuwane kamery mogą być ukryte w telewizorach.

Oprócz łatwości obsługi, Displace twierdzi, że ich system pozwoli im również mierzyć skuteczność reklam telewizyjnych. W końcu dziś reklama telewizyjna jest sprzedawana za emisję i trudno jest zmierzyć skuteczność tej emisji. System Displace wprowadza koszt za kliknięcie i koszt za zakup, co pozwala reklamodawcom lepiej zobaczyć skuteczność ich reklam.

Source techtoday
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej