Tesla zabiera Cybertrucka w trasę promocyjną po Chinach, choć nie jest on tam jeszcze dostępny w sprzedaży
Tesla planuje odwiedzić Chiny, aby zaprezentować swój elektryczny pojazd Cybertruck i przyciągnąć nowych klientów w obliczu rosnącej konkurencji.
Zostało to zgłoszone przez Bloomberg.
Chociaż Cybertruck nie jest dostępny w sprzedaży w Chinach, trasa koncertowa zatrzyma się w wielu miastach, w tym w Szanghaju, Pekinie, Shenzhen, Chengdu, Nanjing, Hangzhou, Xi’an i Chongqing. Ponadto Tesla organizuje głosowanie online, w którym uczestnicy mogą podać swoje dane osobowe i wybrać najbliższy sklep Tesli, aby otrzymywać telefony promocyjne dotyczące innych modeli samochodów.
Ta trasa jest częścią strategii Tesli mającej na celu promowanie się w Chinach, gdzie rośnie konkurencja ze strony BYD, Li Auto i Geely. Przewiduje się, że wzrost na chińskim rynku pojazdów elektrycznych spowolni w 2024 r. ze względu na nierównomierne wychodzenie z pandemii. W 2023 r. Tesla sprzedała 1,81 mln samochodów na całym świecie, a większość z nich została wysłana z fabryki w Szanghaju.