Transporter opancerzony “Ataman” stanie się nie do przebicia – otrzyma wzmocnioną ochronę i nowe dno.

Zmodernizowany transporter opancerzony Ataman będzie uwzględniał doświadczenia i błędy popełnione podczas opracowywania starej wersji, a także nowe wymagania armii państwowej.

Nowy pojazd opancerzony będzie miał zmienioną sylwetkę kadłuba ze względu na wewnętrzne przegrupowanie komponentów wewnętrznych. Przedział silnika i skrzyni biegów, znajdujący się po prawej stronie kierowcy w starym samochodzie, zajmuje całą przednią część wnętrza. Fotel kierowcy zostanie przeniesiony do tego przedziału, co powinno znacznie poprawić ergonomię i bezpieczeństwo załogi.

Według Serhija Vilkova, przedstawiciela ukraińskiego stowarzyszenia badawczo-produkcyjnego Practika, układ ten będzie podobny do niemieckiego kołowego pojazdu bojowego Boxer, co spowoduje, że Ataman będzie miał podobną sylwetkę z górną przednią częścią nachyloną pod ostrym kątem.

“Projekt ten był dość aktywnie rozwijany w latach 2018-2019, ale z różnych powodów został zawieszony. Jednak obecnie jesteśmy w trakcie opracowywania nowego Atamana w zaktualizowanej wersji” – powiedział Vilkov.

Ukraiński projekt transportera opancerzonego Ataman został całkowicie wznowiony, a inżynierowie otrzymali szczegółowe i poważne zadanie techniczne. Został napisany z jasnym zrozumieniem tego, jak powinien wyglądać nowy pojazd opancerzony.
W szczególności, zmodernizowany pojazd opancerzony będzie miał poziom ochrony klasy 5, zgodnie ze standardem STANAG 4569. Zapewnia ochronę przed ostrzałem pociskami podkalibrowymi 25 mm z odległości 500 metrów.

Nowy Ataman będzie miał wielowarstwowe dno w kształcie litery V, którego nie było w starej wersji. Zapewni najlepszą ochronę przeciwminową dla załogi i piechoty w sekcji powietrznodesantowej.

Practika opracowuje dwie wersje maszyny z konfiguracją kół 6×6 i 8×8. Zostaną one zaprojektowane z myślą o maksymalnej unifikacji, co oznacza wykorzystanie tego samego silnika i skrzyni biegów dla obu platform.

Masa starego Atamana w wersji 6×6, w pełni wyposażonego w moduł bojowy i ceramiczny pancerz, wynosi 26 ton. Jednocześnie przewidywana masa nowego pojazdu opancerzonego w wersji 8×8, jak podają twórcy, wyniesie 30-32 tony.

Source building-tech
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej