W Chinach pociąg T-Flight na zawieszeniu magnetycznym był w stanie rozpędzić się do rekordowej prędkości 1000 km/h
Największy chiński producent, CASIC, twierdzi, że podczas testów w rurze próżniowej o długości zaledwie 2 km zademonstrował najwyższą prędkość, jaką kiedykolwiek osiągnął pojazd z zawieszeniem magnetycznym – ponad 623 km/h.
Firma CASIC zbudowała 2-kilometrowy odcinek testowy rury niskopróżniowej, najdłuższy, jaki kiedykolwiek zbudowano. Po licznych testach przy niższych prędkościach w ciągu kilku miesięcy, zespół CASIC wysłał swój szybki T-Flight na tor, gdzie przekroczył granicę 623 km/h.
CASIC poinformowało, że potwierdziło interakcję między pojazdem a torem. W drugim etapie tory zostaną wydłużone do 60 km, co pozwoli pociągowi rozpędzić się do prędkości 1000 km/h, czyli szybciej niż samolot pasażerski.
CASIC ma duże ambicje związane z tym systemem, twierdząc, że jego prędkość maksymalna wynosi 2000 km/h. Wydaje się jednak, że firma realistycznie ocenia związane z tym wyzwania i kwestie praktyczne.
Co ważniejsze, ogromna populacja Chin – 1,412 miliarda i rosnąca – sprawia, że jest to jeden z niewielu krajów na świecie, w których systemy transportu publicznego o tak ogromnych kosztach mogą być bliskie realizacji.