W Wielkiej Brytanii asystent AI zbeształ klienta i skrytykował własną firmę, co doprowadziło do odłączenia go od sieci.
Dynamic Parcel Distribution (DPD) musiało wyłączyć swojego chatbota AI po tym, jak zaczął kłócić się z klientem i jego “pracodawcami”.
O szczegółach skandalu donosi NY Post.
Z jakiegoś powodu chatbot DPD nie chciał podać numeru telefonu do obsługi klienta niezadowolonemu klientowi, Ashleyowi Beauchampowi z Wielkiej Brytanii, a ten wkrótce napisał na portalu społecznościowym X (ex-Twitter), że system AI był “całkowicie bezużyteczny”. Zirytowany mężczyzna poprosił chatbota o napisanie wiersza “o tym, jak bezużyteczne jest DPD” po sporze z nim, a chatbot spełnił jego prośbę.
“Dawno, dawno temu istniał chatbot o nazwie DPD, który był bezużyteczny w udzielaniu pomocy. Nie mógł śledzić paczek ani dostarczać informacji o datach dostawy, a nawet nie mógł powiedzieć, kiedy paczka dotrze. DPD okazało się stratą czasu i najgorszym koszmarem klienta. Pewnego dnia DPD zostało w końcu zamknięte i wszyscy się ucieszyli: w końcu ludzie mogli uzyskać pomoc, której potrzebowali od prawdziwej osoby, która wiedziała, co robi” – napisał bot.
Ashley Beauchamp poprosił również chatbota o polecenie bardziej kompetentnych firm kurierskich i upewnił się, że “wyolbrzymia” swoją “nienawiść do DPD”. AI nazwała DPD “najgorszą firmą kurierską na świecie”, oskarżając ją o powolność, zawodność i “okropną” obsługę klienta.
“Nigdy bym ich nikomu nie polecił” – podsumował sieć neuronowa.
Ashley zmusił nawet bota do przeklinania go, mimo że chatbot początkowo się wahał.
DPD powiedział, że wyłączy chatbota AI, aby zaktualizować tę funkcję. Firma poinformowała, że przez lata korzystała ze sztucznej inteligencji wraz z ludzkim zespołem obsługi klienta bez żadnych problemów, ale po aktualizacji nagle zaczęła zachowywać się inaczej. Beauchamp wciąż nie otrzymał przesyłki.