Wprowadzono technologię “active air skirt”, która pomoże samochodom elektrycznym jeździć szybciej i dłużej
Producenci samochodów nieustannie poszukują sposobów na zwiększenie zasięgu i poprawę wydajności. Inne rozwiązanie zaprezentowały Kia i Hyundai – zaprezentował tak zwaną “Aktywną Kurtkę Powietrzną” (AAS).
Konstrukcja jest zamontowana przed kołami, ale za przednim zderzakiem, aby zminimalizować turbulencje. Jest on aktywowany, gdy prędkość pojazdu osiągnie 80 km/h i dezaktywowany, gdy prędkość spadnie poniżej 70 km/h. Podczas testów modelu Genesis GV60, technologia Active Air Jacket pozwoliła na zmniejszenie współczynnika oporu powietrza (Cd) o 0,008, poprawiając opór powietrza o 2,8%.
Deweloperzy powiedzieli również, że ich system zapewni również korzyści przy wyższych prędkościach, na przykład przy 200 km/h, siła docisku wzrasta.
“Oczekuje się, że AAS będzie miał wpływ na SUV-y, w których trudno jest poprawić osiągi aerodynamiczne. Będziemy nadal pracować nad poprawą właściwości jezdnych i stabilności pojazdów elektrycznych poprzez poprawę aerodynamiki” – powiedział Sung Hyun Cho, wiceprezes i szef zespołu ds. rozwoju nadwozi mobilnych w Hyundai Motor Group.