Wynaleziono rewolucyjną baterię do samochodów elektrycznych, która ładuje się w mniej niż pięć minut

Inżynierowie z Cornell University zaprezentowali innowacyjną baterię litową, która może ładować się w mniej niż pięć minut, co ustanowi rekord.

Ta innowacja technologiczna utrzymuje stałą wydajność podczas długich cykli ładowania i rozładowywania, co ma na celu wyeliminowanie “niepokoju o zasięg” wśród kierowców pojazdów elektrycznych.

Linden Archer, profesor inżynierii i dziekan Cornell College of Engineering, podkreślił, że “lęk przed zasięgiem” jest poważną przeszkodą w elektryfikacji transportu. Jego zespół był w stanie rozwiązać ten problem dzięki racjonalnemu projektowi elektrody.

Archer powiedział: “Jeśli możesz naładować akumulator pojazdu elektrycznego w pięć minut, nie potrzebujesz baterii o dużej pojemności, aby pokonywać duże odległości. Obniża to koszt pojazdów elektrycznych, ułatwiając ich szersze zastosowanie”.

Artykuł na temat badania “Szybkie ładowanie i długoterminowe przechowywanie baterii litowych” został opublikowany w magazynie Joule. Autorem artykułu jest Shuo Jin, doktorant w dziedzinie inżynierii chemicznej i biomolekularnej.

Baterie litowo-jonowe są szeroko stosowane w pojazdach elektrycznych i smartfonach ze względu na ich lekkość, niezawodność i wydajność energetyczną. Wymagają one jednak długiego czasu ładowania i nie są w stanie wytrzymać dużych skoków napięcia.

Naukowcy zidentyfikowali ind jako obiecujący materiał do przyspieszonego ładowania. Ind, który jest stosowany głównie w powłokach do ekranów dotykowych i paneli słonecznych, ma dwie kluczowe cechy jako anoda baterii: niską barierę energetyczną dla migracji i umiarkowaną gęstość prądu wymiany. Właściwości te są ważne dla szybkiego ładowania i długoterminowego magazynowania energii.

Profesor Archer podkreślił, że kluczową kwestią jest odkrycie zasady projektowania, która pozwala jonom metalu swobodnie poruszać się po anodzie akumulatora, zapewniając stabilność w każdym cyklu ładowania. Umożliwia to ładowanie i rozładowywanie nowych akumulatorów przez tysiące cykli.

Połączenie tej technologii z bezprzewodowym ładowaniem indukcyjnym na drodze zmniejszy rozmiar i koszt akumulatorów, czyniąc transport elektryczny bardziej przystępnym cenowo. Naukowcy przyznają jednak, że zastosowanie anod indowych może przynieść własne wyzwania w produkcji, podkreślając potrzebę dodatkowych badań i optymalizacji procesu.

Badania są wspierane przez Program Podstawowych Nauk Energetycznych Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych za pośrednictwem Centrum Właściwości Transportu Mezoskalowego i Centrum Badań nad Granicami Energii, korzystając z usług Cornell Materials Research Center, wspieranego przez program National Science Foundation’s Center for Materials Science and Engineering Research.

Source nv
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej