Xiaomi wprowadza na rynek samochód elektryczny o 4 tysiące dolarów tańszy niż Tesla Model 3
Chiński gigant elektroniczny Xiaomi, znany ze swoich smartfonów i innych technologii, ogłosił wprowadzenie na rynek swojego pierwszego samochodu elektrycznego, który będzie kosztował 4000 dolarów. tańszy niż popularny Tesla Model 3. Posunięcie Xiaomi pojawia się w obliczu eskalacji wojen cenowych na chińskim rynku pojazdów elektrycznych, gdzie istnieje intensywna konkurencja między producentami.
Samochód SU7 firmy Xiaomi będzie sprzedawany w cenie 215 900 juanów (30 408 USD), czyli o 30 000 juanów taniej niż cena początkowa Tesli Model 3 w Chinach. Dyrektor generalny Xiaomi Lei Jun zauważył, że firma sprzedaje każdy samochód ze stratą, ale ten krok jest częścią jej strategii podboju rynku.
Główne zalety SU7 w porównaniu z Modelem 3 obejmują lepsze parametry techniczne pod prawie wszystkimi względami, z wyjątkiem dwóch aspektów, w których Xiaomi uznaje potrzebę dodatkowych ulepszeń w ciągu najbliższych 3-5 lat. W szczególności SU7 może pochwalić się zasięgiem 700 kilometrów na jednym ładowaniu, co przewyższa osiągi Tesli.
Firma otrzymała już ponad 50 000 zamówień na SU7 w zaledwie 27 minut po uruchomieniu sprzedaży, co świadczy o dużym zainteresowaniu nowym produktem. Dostawy mają rozpocząć się pod koniec kwietnia.
Xiaomi wprowadziło również szereg akcesoriów do SU7, w tym lodówkę samochodową, zasłonę na przednią szybę, uchwyt na smartfona, a także ogłosiło wsparcie dla Apple Car Play i integrację z iPadem. To jeszcze bardziej rozszerza ekosystem urządzeń firmy, który obejmuje telefony, urządzenia domowe i inne produkty.
Na rynku, na którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, Xiaomi wkracza do gry z silną pozycją, oferując potężny samochód elektryczny w przystępnej cenie. Posunięcie to może wzmocnić pozycję firmy nie tylko na rynku elektroniki, ale także w segmencie pojazdów elektrycznych, wypierając amerykańskich konkurentów.