Sztuczna inteligencja może określić, czy Twoja nowa torba Louis Vuitton jest oryginalna z 99% dokładnością
Narzędzie Entrupy oferuje usługę “weryfikacji” markowych produktów.
Firma Entrupy została założona dekadę temu i twierdzi, że jej technologia AI była używana przez “setki sprzedawców marek vintage” od grudnia 2020 r. (narzędzie jest nadal dostępne tylko dla tych przedstawicieli handlowych).
Entrupy określa autentyczność wyłącznie towarów luksusowych – takich marek jak Balenciaga, Burberry, Gucci i Louis Vuitton. Dokładność wyniku, według firmy, sięga 99,1%.
“Chodzi o to, aby zwiększyć zaufanie kupujących i zaoferować weryfikację przez stronę trzecią” – mówi Vidyut Srinivasan, współzałożyciel i dyrektor generalny Entrupy.
Zainteresowanie Entrupy wzrosło w październiku ubiegłego roku, kiedy TikTok nawiązał współpracę z firmą w celu uwierzytelniania produktów na swojej platformie e-commerce TikTok Shop.
Jak więc korzystać z tego narzędzia? Usługa oferuje przesyłanie zdjęć produktów ze wszystkich możliwych kątów widzenia po sparowaniu z urządzeniem sprzętowym Entrupy, które ma mikroskopijny obiektyw, który według firmy może powiększyć aparat telefonu, aby zrobić bardziej szczegółowe zdjęcia elementów, takich jak logo produktu i materiał.
Zdjęcia są następnie automatycznie porównywane z bazą danych milionów zdjęć autentycznych produktów przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, a Entrupy wydaje werdykt w ciągu kilku minut. Firma oferuje również oficjalny certyfikat, który sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystać do potwierdzenia “oryginalności” produktu.
Inne sprzętowe urządzenia AI w tym roku obejmowały drugą wersję inteligentnych okularów Ray-Ban od Meta i “smartfon bez ekranu” od Humane.