Po incydencie z brakującym elementem samolotu w Stanach Zjednoczonych: w wielu Boeingach 737 MAX 9 znaleziono poluzowane śruby
United Airlines, jedna z największych linii lotniczych w USA i na świecie, odkryła luźne śruby i inne części w drzwiach co najmniej pięciu samolotów Boeing Max 9.
Zostało to zgłoszone przez publikację branżową Air Current.
Samoloty zostały skontrolowane po tym, jak 5 stycznia w 737 MAX 9 linii Alaska Airlines wyleciały drzwi wyjścia awaryjnego podczas lotu wyrwany przez drzwi wyjścia awaryjnego.
Usterki zostały naprawione, dzięki czemu firma mogła wznowić loty. United odwołało około 200 lotów 8 stycznia z powodu konieczności sprawdzenia samolotów.
Wieczorem 8 stycznia, Alaska Airlines powiedzieli, że specjaliści ds. obsługi technicznej odkryli problemy podczas inspekcji floty 737 Max 9.
“Wstępne raporty naszych techników wskazują, że na niektórych samolotach widoczny był luźny sprzęt” – czytamy w oświadczeniu.
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) i Boeing odmówiły komentarza.
Pod koniec grudnia Boeing ostrzegł przewoźników lotniczych, że w dwóch samolotach 737 MAX znaleziono luźną śrubę w drążku sterowym.
Firma zapewniła, że podczas operacji nie doszło do żadnych incydentów i wezwała przewoźników lotniczych do sprawdzenia wszystkich 1370 samolotów Boeing 737 MAX dostarczonych na rynek światowy “w celu zapobiegania”.
Po incydencie z samolotem Alaska Airlines, FAA wycofała z eksploatacji 171 Boeingów 737 MAX 9. Zdecydowana większość samolotów tego modelu używanych w Stanach Zjednoczonych jest obsługiwana przez United Airlines i Alaska Airlines.
Na pokładzie samolotu znajdowało się 177 pasażerów i członków załogi. Według przedstawicieli przewoźnika, Alaska Airlines, żaden z nich nie odniósł obrażeń.
Zaginiona część samolotu Alaska Airlines, która zaczęła rozpadać się podczas lotu, została znaleziona 8 stycznia znaleziony na podwórku nauczyciela z Portland.
Samolot był w służbie tylko przez osiem tygodni: Alaska Airlines otrzymała go w listopadzie 2023 roku.