Przełom w dziedzinie broni: Lockheed Martin prezentuje nowy pocisk hipersoniczny Mako (wideo)

Według twórców, pocisk może osiągnąć prędkość co najmniej 5 Macha i zasięg 350 km. Broń może być montowana na samolotach F-35, F-22, F-16, F-15 i F-18 z odpowiednimi punktami montażowymi.

Lockheed Martin i CoAspire zaprezentowały nową wielofunkcyjną rakietę hipersoniczną Mako na targach Sea Air Space 2024. Twórcy twierdzą, że są w stanie zaoferować Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych ultraszybką, niedrogą broń z uniwersalnym naprowadzaniem, która może trafiać w różne cele. Stwierdzono to w raporcie brytyjskiego Naval News z 10 kwietnia.

“Dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych jest to system wielozadaniowy o dużych możliwościach, wysokiej przeżywalności i przystępnej cenie, więc będziesz zagrażać wielu celom za pomocą jednego systemu uzbrojenia, który jest gotowy do działania już teraz” – powiedział Rick Loy, starszy kierownik programu.

Według przedstawicieli Lockheed Martin, jest to pierwsza publiczna demonstracja hipersonicznego pojazdu od czasu rozpoczęcia jego rozwoju w 2016 roku.

W filmie demonstracyjnym twórcy pokazali moment wystrzelenia tych pocisków z myśliwca F-35A. Jednocześnie Loy zauważył, że Mako nie jest przeznaczony dla programu US Navy Hypersonic Air Launched Offensive (HALO) Anti-Surface, którego celem jest stworzenie wysokiej klasy broni przeciwokrętowej dla F/A-18E/F Super Hornets.

Co wiemy o Mako

Według niego, pociski były pierwotnie przeznaczone dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych w ramach programu SiAW. Tak więc Mako został zaprojektowany do atakowania wrogich systemów rakietowych i systemów obrony powietrznej, tj. wrogich celów obronnych. Ponadto wiadomo, że zasięg nowego pocisku wynosi 300-350 km.

Loy nie ujawnił wszystkich szczegółów dotyczących możliwości i charakterystyki pocisku, ale zauważył, że Mako był symulowany na różnych myśliwcach i morskich samolotach patrolowych, wykazując prędkość lotu co najmniej 5 Machów. Pocisk może być montowany na samolotach F-35, F-22, F-16, F-15, F-18 z odpowiednimi punktami montażowymi.

Zapytany o to, dokąd zmierza Mako, Loy powiedział, że ich prezentacja na SAS 2024 ma na celu przyciągnięcie zainteresowania i kontynuowanie rozwoju. Pocisk jest jednak “gotowy do lotu, gotowy teraz i gotowy do szybkiego rozpoczęcia produkcji na dużą skalę”.

Source focus
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej