Atak cybernetyczny na “Ukrzaliznycię”: ostatnie wiadomości, przestój, przywracanie systemów

W związku z tymczasowym ograniczeniem funkcjonalności sieci wewnętrznych “Ukrzaliznyci”, pracownicy, którzy nie mogą w pełni wykonywać swoich obowiązków, zostaną przeniesieni w tryb oczekiwania.

Informację o tym opublikował prezes zarządu “Ukrzaliznyci” Ołeksandr Percowski przez kanał wewnętrzny dla pracowników, jak donosi Rail.insider. Szef firmy zaznaczył, że specjaliści ds. technologii informacyjnych od czterech dni pracują nad przywróceniem systemów po masowym ataku cybernetycznym.

“Aplikacja do zakupu biletów została już przywrócona i obecnie trwa proces jej stabilizacji oraz przywrócenia pełnej funkcjonalności. Równolegle zespoły pracują nad przywróceniem systemów obsługujących przewozy towarowe, wewnętrzne operacyjne, kadrowe, finansowe i inne procesy. Cały sprzęt komputerowy pracowników przechodzi dokładną kontrolę pod kątem obecności złośliwego oprogramowania. W warunkach ograniczonego dostępu do systemów IT wielu pracowników administracyjnych nie może efektywnie wykonywać swoich zadań”, – wyjaśnił Ołeksandr Percowski.

Dodał, że “Ukrzaliznyci” nie stać na to, aby “pracownicy administracji w centralnym biurze, oddziałach i regionach po prostu przychodzili do pracy i patrzyli na wyłączone monitory”.

“Podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu trybu oczekiwania dla pracowników, którzy tymczasowo nie mają pełnego zakresu pracy, z częściowym wynagrodzeniem. To pozwoli zachować zasoby firmy, a pracownikom – efektywniej wykorzystać swój czas. Takie zmiany w organizacji pracy będą obowiązywać do pełnego przywrócenia korporacyjnych systemów IT i usług” – zaznaczył prezes zarządu “Ukrzaliznyci”.

Przypomnijmy, że rano 23 marca “Ukrzaliznyci” poinformowało o awarii swoich systemów IT, nie od razu wskazując przyczyny. Później Ołeksandr Percowski potwierdził, że firma padła ofiarą bezprecedensowego, złożonego i wielopoziomowego ataku cybernetycznego na swoje serwery i zasoby IT. Usługi online wciąż działają z przerwami.

Eksperci ds. bezpieczeństwa cybernetycznego już przedstawili pierwsze oceny zasięgu ataku hakerskiego na “Ukrzaliznyci”.

Według informacji firmy, obecnie w bezpiecznym środowisku rozwinięto infrastrukturę zapasową, i trwa przygotowanie do ponownego uruchomienia krytycznych systemów z kopii zapasowych.

“Ukrzaliznyci” również poinformowało o tymczasowych zmianach w organizacji przewozów towarowych. Po przywróceniu usług towarowych dokumentacja będzie znów prowadzona w formacie elektronicznym.

Ołeksandr Percowski również poinformował, że firma opracowuje środki kompensacyjne dla pasażerów.

Częściowe przywrócenie działania usług nastąpiło 27 marca, jednak pasażerowie wciąż skarżą się na ich niestabilne funkcjonowanie.

Firma również dostarczyła instrukcje dotyczące odzyskiwania utraconych biletów.

Jak znaleźć bilet kupiony wcześniej

  1. Sprawdź swoją pocztę elektroniczną – powinien tam być e-mail od “Ukrzaliznyci” z biletem PDF, jeśli dodałeś swój e-mail do profilu w aplikacji. Sprawdź także folder „spam” – bilety mogły tam trafić. ⠀
  2. Nie znalazłeś biletu? Przyjdź na pociąg co najmniej 20 minut przed odjazdem. Konduktor może sprawdzić podstawę prawną do przejazdu na podstawie potwierdzenia zapłaty: wpisu w aplikacji bankowej lub paragonu.⠀

Jak zwrócić wcześniej zakupiony bilet online

  • Wypełnij wniosek o zwrot Bilet można zwrócić nie później niż na 1 godzinę przed odjazdem.⠀

Jeśli zarezerwowałeś środki na automatyczny zakup, a bilet z powodu ataku cybernetycznego nie dotarł

  • Wypełnij wniosek o zwrot – zwrócimy pieniądze po sprawdzeniu.

Czas zwrotu zależy od twojego banku i może potrwać do 30 dni bankowych.

You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej