Chińscy producenci samochodów wyprzedzili Teslę w Europie pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych

Europejski rynek samochodów elektrycznych przechodzi historyczne zmiany. Według danych JATO Dynamics, chińscy producenci po raz pierwszy wyprzedzili Teslę pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie. Dzieje się to na tle ogólnego wzrostu popytu na pojazdy elektryczne i znaczącego osłabienia pozycji amerykańskiego producenta.

Szczegółowa analiza europejskiego rynku samochodów elektrycznych

Według firmy analitycznej JATO Dynamics, chińscy producenci samochodów elektrycznych osiągnęli znaczący sukces na rynku europejskim, po raz pierwszy przewyższając sprzedaż Tesli w lutym 2024 roku.

Analiza rynku pokazuje, że chińskie marki zarejestrowały 19 800 nowych pojazdów elektrycznych, podczas gdy Tesla tylko 15 700 sztuk. Szczególnie imponujący jest fakt, że udział Tesli w rynku spadł do historycznego minimum 9,6% – najniższego poziomu w ciągu ostatnich pięciu lat.

Wśród chińskich marek największy sukces odniosły BYD i Polestar, wykazując wzrost odpowiednio o 94% i 84%. Warto również odnotować udane wejście na rynek takich producentów jak Xpeng, który sprzedał ponad 1000 samochodów, oraz Leapmotor z prawie 900 sprzedanymi jednostkami.

Na tle ogólnego spadku europejskiego rynku motoryzacyjnego o 3% (966 271 nowych samochodów), segment pojazdów elektrycznych nadal wykazuje silny wzrost. W lutym zarejestrowano rekordową liczbę 164 148 samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Grupa Volkswagen utrzymuje pozycję lidera na rynku europejskim z udziałem 25,8%, a wśród producentów samochodów elektrycznych wykazuje największy wzrost sprzedaży BEV na poziomie 108%. Grupa Renault również pokazała imponujące wyniki, zwiększając sprzedaż o 12% dzięki sukcesowi nowych modeli Symbioz i Renault 5, a ich sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 96%.

Wśród poszczególnych modeli liderem pozostaje Dacia Sandero, za nią plasują się Citroen C3 i Renault Clio, przy czym ten ostatni wykazał wzrost sprzedaży o 22%. Volkswagen Tiguan wykazał największy wzrost w pierwszej dziesiątce na poziomie 43%.

Zmiana lidera na europejskim rynku samochodów elektrycznych świadczy o rosnącym wpływie chińskich producentów i zwiększonej konkurencji w branży. Może to prowadzić do większej dostępności samochodów elektrycznych i przyspieszenia rewolucji elektromobilności w Europie.

You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej