Monobank stanął w obliczu wyzwań: najpierw przeciążenie spowodowane awarią Kyivstar, a następnie atak DDoS

Rankiem 12 grudnia Kyivstar doświadczył awarii na dużą skalę, która pozostawiła tysiące abonentów bez połączenia. Oleg Gorokhovsky, współzałożyciel monobanku, powiedział dziś, że miało to również negatywny wpływ na działanie jednej z usług neobanku. To jest eSIM od mono – z powodu nadmiernego zapotrzebowania usługa jest tymczasowo niedostępna.

Rankiem 12 grudnia użytkownicy sieci komórkowej Kyivstar aktywnie zgłaszali awarie sieci, w tym brak zasięgu i połączenia z Internetem. Tysiące abonentów pozostało bez połączenia, w szczególności w obwodach kijowskim, iwanofrankowskim, odeskim i dniepropietrowskim.

Kilka godzin później współzałożyciel monobanku Oleg Gorokhovsky życzył Kyivstar jak najszybszego przezwyciężenia kryzysu i przypomniał swoim abonentom o możliwości wydania eSIM w mono, czyli numeru telefonu komórkowego bez fizycznej karty SIM, w ciągu 10 sekund. Wkrótce jednak musiał edytować swój post na Telegramie.

“Pisałem o naszym eSIM, ale na próżno. Usługa została już zainstalowana. Teraz trwa to bardzo długo. Jest ogromna kolejka. Życzę Kyivstar jak najszybszego przezwyciężenia tego kryzysu” – zaktualizował swoją wiadomość biznesmen.

Przypominamy, że usługa eSIM umożliwia korzystanie z kilku numerów jednocześnie, przełączanie się między nimi w razie potrzeby, konfigurowanie wirtualnego numeru na innych gadżetach itp. Kolejną zaletą jest to, że w przypadku utraty smartfona atakujący nie będzie w stanie ukraść karty SIM.

Wkrótce potem Oleg Gorokhovsky poinformował o ataku DDoS na sam Monobank.

“Masowy atak DDoS na Mono. Cel ataku: punkty wejścia do Amazon (banki, strona internetowa).

Wszystko jest pod kontrolą”.

Source mc.today itc
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej