Okupanci budują linię kolejową, aby ominąć uszkodzony Most Krymski (zdjęcia satelitarne)

Dostępne zdjęcia satelitarne pokazują, że rosyjscy okupanci zakończyli budowę i stopniowo uruchamiają nowo wybudowaną linię kolejową między osadami Burne i Malovodne w tymczasowo okupowanej części obwodu donieckiego. Ta odnoga ma do 80 kilometrów długości, a jej uruchomienie pozwala rasistom na ustanowienie połączenia kolejowego między Taganrogiem a tymczasowo okupowanym Mariupolem, zasadniczo omijając Most Krymski, aby zapewnić logistykę dla rosyjskiej armii w południowej Ukrainie.

Jak wyjaśnia w swojej publikacji grupa monitorująca Frontelligence Insight, Rosjanie rozpoczęli budowę tej linii kolejowej nie później niż w czerwcu 2023 roku. Ponadto, około kwietnia lub na początku maja tego roku, najeźdźcy “testowo odpalili” linię kolejową między Wołnowachą a portem morskim tymczasowo okupowanego Mariupola.

Autorzy grupy Frontelligence Insight przytaczają dwa zdjęcia satelitarne, które faktycznie potwierdzają sam fakt uruchomienia połączenia kolejowego między tak zwanym Mariupolem a Taganrogiem.

Z tych zdjęć wyłaniają się dwa ważne szczegóły: 1) ta linia kolejowa ma tylko jeden tor, co oznacza, że jej przepustowość jest ograniczona do 10 pociągów dziennie, 2) te zdjęcia satelitarne bezpośrednio pokazują, że linia ta może przepuszczać tylko pociągi o ograniczonej masie, tj. mniejszej niż standardowe wartości odpowiednio 54 wagonów towarowych i 4000 ton.

Sama grupa Frontelligence Insight zauważa, że pociągi “pokazane” na zdjęciach satelitarnych mogły również zostać uruchomione “w trybie testowym”, a linia między Mariupolem a Taganrogiem będzie w pełni operacyjna latem 2024 roku. Ale tutaj możemy przeciwstawić się temu, że okupanci raczej nie będą w stanie korzystać z tej kolei z większym obciążeniem niż to, z którym testują tę kolej.

Jednak w tej historii ważne są nie tylko wskaźniki przepustowości, ale także wpływ, jaki powstanie tej kolei ma na Rosjan. W rzeczywistości ta linia kolejowa pozwala wrogowi zrezygnować z Mostu Krymskiego dla swojej logistyki wojskowej, a jednocześnie skrócić czas potrzebny na dostarczenie towarów koleją do obrony na linii frontu.

Jednocześnie rosyjscy okupanci mogą warunkowo “uwolnić” tak zwany “Most Krymski”, aby zaspokoić bezpośrednie potrzeby swojego reżimu na Półwyspie Krymskim.

Source obrona-ua
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej