Schiebel tworzy innowacyjny śmigłowiec Camcopter S-300 do rozpoznania i zwalczania okrętów podwodnych
Firma Schiebel wprowadziła na rynek nowy bezzałogowy statek powietrzny, Camcopter S-300. UAV ma rozszerzony zasięg lotu, wysoką wytrzymałość i jest w stanie unieść 340 kg ładunku.
Hans Georg Schiebe, prezes Schiebe Corporation, powiedział, że firma opracowała S-300, aby zapewnić rozwiązania do transportu ciężkich ładunków na lądzie i na morzu. Dron jest w stanie wykonywać bardziej efektywne operacje zwalczania okrętów podwodnych i ma możliwość integracji różnych typów radarów.
S-300 z pionowym startem i lądowaniem jest również przeznaczony do operacji zwiadowczych i obserwacyjnych dla organizacji cywilnych i wojskowych.
Charakterystyka Camcoptera S-300:
- długość – 4,8 m,
- wysokość – 1,9 m,
- szerokość – 0,9 m,
- Prędkość lotu – maksymalnie 120 węzłów, przelotowa 55 węzłów.
Ładowność wynosi 340 kg (łącznie z masą paliwa), a maksymalna masa startowa to 660 kg. Czas lotu bezzałogowego statku powietrznego S-300 o udźwigu 50 kg wynosi 24 godziny, a o udźwigu 250 kg – 4 godziny.
S-300 ma trójłopatowe śmigło i wraz z CCS (naziemną stacją kontroli) może być umieszczony w standardowym 20-stopowym kontenerze. Aby umieścić UAV na statku nawodnym, wymagana jest niewielka przestrzeń wewnątrz jednostki.
Wytrzymałość i niezawodność tego samolotu zapewnia jego modułowa konstrukcja z fasetowaną skorupą kadłuba. Wykonany jest z wytrzymałego i lekkiego materiału kompozytowego Monocoque z włókna węglowego. Silnik wykonany jest z wytrzymałego tytanu i aluminium.
Ten dron typu helikopter komunikuje się za pośrednictwem interfejsu LAN, który jest niezawodnym kanałem do przesyłania danych nawigacyjnych i operacyjnych do stacji naziemnej, a także komunikuje się z innymi źródłami informacji za pośrednictwem sieci Ethernet.
W przypadku utraty połączenia automatycznie powraca do punktu początkowego. Do lądowania drona nie są wymagane specjalnie przygotowane pasy startowe ani specjalistyczny lotniczy sprzęt naziemny. Dron helikopterowy może być rozmieszczony na statkach, platformach morskich lub konstrukcjach wodnych.