Silnik odrzutowy napędzany krowim łajnem został pomyślnie przetestowany w Japonii.
Japońska firma Interstellar Technologies (IST) zakończyła statyczne testy ogniowe swojego silnika odrzutowego ZERO na ciekły biometan. Testy wykazały potencjał biometanu pochodzącego z krowiego łajna jako przyjaznego dla środowiska paliwa rakietowego.
Aby osiągnąć doskonałą wydajność, komora spalania ZERO przeszła szeroko zakrojone badania i rozwój we współpracy z Uniwersytetem Tokijskim i JAXA. Doprowadziło to do ulepszeń projektowych, które zmniejszyły koszt produkcji silnika rakietowego, który szacuje się na połowę całkowitego kosztu.
Testy pomogą IST w rozwoju i produkcji modelu operacyjnego klasy 130 kN w oparciu o wiedzę zdobytą podczas projektowania, produkcji i testowania modelu klasy 60 kN.
ZERO to rakieta nośna zaprojektowana z myślą o małych satelitach. W odpowiedzi na globalne zapotrzebowanie, ZERO rozszerza swoje możliwości wynoszenia satelitów o wadze do 800 kilogramów na niską orbitę okołoziemską. ZERO ma 32 metry długości, 2,3 metra średnicy i całkowitą masę 71 ton.
Silnik rakietowy jest zasilany cieczą, wykorzystując LBM jako paliwo i ciekły tlen jako utleniacz. Po raz pierwszy IST wprowadziło cykl generatora gazu, który obejmuje spalanie części paliwa w generatorze gazu w celu napędzania turbopompy przy dziesiątkach tysięcy obrotów na minutę i dostarczania paliwa do komory spalania pod wysokim ciśnieniem.
Rakieta ma konstrukcję dwustopniową i wtryskiwacz igłowy, co zmniejsza liczbę komponentów i zwiększa wydajność spalania. Dysza iglicowa dostarcza paliwo (ciekły materiał pędny i utleniacz) w kontrolowany sposób do komory spalania silnika rakietowego.
Regeneracyjny układ chłodzenia skutecznie wykorzystuje paliwo do chłodzenia ścianek komory spalania. Komora spalania, pompa turbiny i generator gazu zostały przetestowane, a ich integracja jest planowana w przyszłości.
Ciekły metan stał się preferowanym paliwem do wystrzeliwania rakiet ze względu na swoje zalety, takie jak wydajność, cena, dostępność, łatwość obsługi i wpływ na środowisko. Air Water Group podejmuje wysiłki w celu stworzenia zamkniętego łańcucha dostaw ciekłego biogazu-metanu (LBM), który jest wytwarzany poprzez przetwarzanie metanu z biogazu pochodzącego z odchodów zwierzęcych w regionie Tokachi na Hokkaido.
LBM wykorzystywany w testach jest przeprowadzany poprzez oddzielenie i oczyszczenie metanu, głównego składnika biogazu, a następnie skroplenie go w temperaturze około -160°C. Imponujące jest to, że osiąga tak wysoki poziom czystości, porównywalny do konwencjonalnego paliwa rakietowego.