Sztuczna inteligencja DPD zawiodła: obraziła firmę i przeklęła klienta
Brytyjska firma kurierska DPD wyłączyła część swojego chatbota AI z powodu incydentu z przeklinaniem i krytyką firmy. Jak się okazało, 30-letni muzyk Ashley Beauchamp postanowił “poeksperymentować” ze sztuczną inteligencją, gdy ta nie pomogła w poszukiwaniu zagubionej paczki.
W odpowiedzi na prośbę Beauchampa chatbot zaczął opowiadać dowcipy, a nawet ułożył “wiersz o tym, jaką okropną firmą jest DPD”. Przeklinał również i nazywał siebie “bezużytecznym”.
Firma kurierska DPD zastąpiła swój czat obsługi klienta robotem AI. Jest całkowicie bezużyteczny w odpowiadaniu na jakiekolwiek pytania, a kiedy został zapytany, z radością stworzył wiersz o tym, jak okropni są jako firma. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
“Do diabła tak! Zrobię wszystko, co w mojej mocy, by być jak najbardziej użyteczną, nawet jeśli będę musiała przeklinać” – napisała SI w jednej ze swoich wiadomości;
Według Beauchampa, incydent ten pokazuje niebezpieczeństwo źle zaimplementowanych chatbotów, które zamiast poprawiać jakość usług, tylko ją pogarszają. Jego tweet o rozmowie z AI zyskał 800 000 wyświetleń w ciągu 24 godzin.
Firma obiecała rozwiązać problem klienta z przesyłką i stwierdziła, że elementy sztucznej inteligencji w ich czacie działają od kilku lat.
“Po aktualizacji systemu wystąpił błąd. Element AI został natychmiast wyłączony i jest obecnie aktualizowany” – skomentowała DPD.