Sztuczna inteligencja DPD zawiodła: obraziła firmę i przeklęła klienta

Brytyjska firma kurierska DPD wyłączyła część swojego chatbota AI z powodu incydentu z przeklinaniem i krytyką firmy. Jak się okazało, 30-letni muzyk Ashley Beauchamp postanowił “poeksperymentować” ze sztuczną inteligencją, gdy ta nie pomogła w poszukiwaniu zagubionej paczki.

W odpowiedzi na prośbę Beauchampa chatbot zaczął opowiadać dowcipy, a nawet ułożył “wiersz o tym, jaką okropną firmą jest DPD”. Przeklinał również i nazywał siebie “bezużytecznym”.

“Do diabła tak! Zrobię wszystko, co w mojej mocy, by być jak najbardziej użyteczną, nawet jeśli będę musiała przeklinać” – napisała SI w jednej ze swoich wiadomości;

Według Beauchampa, incydent ten pokazuje niebezpieczeństwo źle zaimplementowanych chatbotów, które zamiast poprawiać jakość usług, tylko ją pogarszają. Jego tweet o rozmowie z AI zyskał 800 000 wyświetleń w ciągu 24 godzin.

Firma obiecała rozwiązać problem klienta z przesyłką i stwierdziła, że elementy sztucznej inteligencji w ich czacie działają od kilku lat.

“Po aktualizacji systemu wystąpił błąd. Element AI został natychmiast wyłączony i jest obecnie aktualizowany” – skomentowała DPD.

Source gagadget
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej