Triumfalny powrót: “Inside Out 2” pokonuje “Diunę 2” w box office

W krajowym box office, Inside Out 2 prześcignął dwóch liderów pod względem przychodów z weekendu otwarcia (155 milionów dolarów): “najbogatszy” film 2024 roku, drugą Diunę Denisa Villeneuve’a, oraz zeszłorocznego giganta kasowego, Barbie Grety Gerwig.

International (z kolejnymi 140 milionami dolarów) – przyniósł kreskówce tytuł najlepszego animowanego otwarcia wszechczasów za granicą, wypierając Frozen z 135 milionami dolarów.

Łącznie, od debiutu w zeszłym tygodniu, Inside Out 2 zarobił 295 milionów dolarów, przekraczając budżet produkcyjny w wysokości 200 milionów dolarów w weekend otwarcia. Oczekuje się, że animacja Disneya i Pixara zbierze kolejne 80-90 milionów dolarów do następnego weekendu.

Otwarcie Inside Out 2 było drugim co do wielkości w historii Pixara na całym świecie, przewyższając Finding Dory z 2016 roku (135 milionów dolarów) i Toy Story 4 z 2019 roku (120 mln USD), ale nieco za The Incredibles 2 (182 mln USD) z 2018 roku. W tym samym czasie sprzedaż biletów na film animowany przekroczyła wartość nagrodzonego Oscarem oryginału z 2015 roku z 90,5 miliona dolarów (pierwszy film animowany zarobił 858 milionów dolarów na całym świecie).

Jest to również pierwszy weekend 2024 roku, w którym zadebiutowało 200 milionów dolarów – poprzedni lider, Dune: Część II otworzyła się z 180 milionami dolarów i zakończyła z 711,8 milionami dolarów, wciąż utrzymując tytuł najbardziej dochodowego filmu roku.

Film Inside Out z 2015 roku, wyreżyserowany przez Pete’a Doctera, opowiadał historię 11-letniej Riley i jej pięciu emocji – radości, smutku, obrzydzenia, strachu i złości. W drugim filmie w głowie starszego bohatera pojawiają się “nowi goście”, w tym Anxiety. Reżyserem Inside Out 2 jest Kelsey Mann, a do projektu powróciła również scenarzystka Meg Lefov.

Co ciekawe, zwiastun filmu animowanego ustanowił swój własny rekord już wcześniej, gromadząc 157 milionów wyświetleń w ciągu pierwszych 24 godzin i stając się najbardziej udaną premierą animowanego zwiastuna w historii Disneya. Poprzednimi rekordzistami były Frozen 2 z 116,4 milionami wyświetleń dziennie i The Incredibles 2 z 113,6 milionami wyświetleń dziennie.

Source itc
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej