Usługi Starlink zostały przywrócone po zakrojonej na szeroką skalę awarii w dniu 29 maja
Dział internetu satelitarnego SpaceX Elona Muska, Starlink, wznowił działalność po trwającej prawie godzinę awarii na dużą skalę. Awaria miała miejsce 29 maja i dotknęła ponad 41 000 użytkowników na całym świecie.
Na oficjalnej stronie Starlink na Twitterze czytamy: “Starlink doświadcza obecnie przerwy w dostępie do sieci i aktywnie wdrażamy rozwiązanie. Dziękujemy za cierpliwość, będziemy udostępniać aktualizacje, gdy ta kwestia zostanie rozwiązana”.
Starlink is currently in a network outage and we are actively implementing a solution. We appreciate your patience, we'll share an update once this issue is resolved
— Starlink (@Starlink) May 29, 2024
Prawie godzinę później firma ogłosiła, że problem z siecią został całkowicie rozwiązany. Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych wyrazili wdzięczność za szybkie przywrócenie komunikacji. Jeden z użytkowników, X, napisał: “Wróciliśmy do pracy po 20-minutowej przerwie w wiejskiej Kalifornii. Pierwsza przerwa od 2,5 roku korzystania ze Starlink”.
Downdetector.com, strona internetowa monitorująca przerwy w dostępie do usług internetowych, poinformowała, że usługi Starlink były niedostępne od około 4:07, co dotknęło 41 393 użytkowników. Największa liczba skarg pochodziła ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ponad 39 000 użytkowników doświadczyło problemów. Ponadto ogromne awarie odnotowano w Niemczech, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.