Nowy samochód elektryczny z innowacyjnym akumulatorem sodowym niezawierającym litu trafi do sprzedaży w styczniu

JAC Motors, chiński producent samochodów należący do Grupy Volkswagen, zamierza wprowadzić na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny (EV) z bezlitowym akumulatorem sodowo-jonowym pod nową marką Yiwei. Chociaż technologia akumulatorów sodowo-jonowych ma mniejszą gęstość niż akumulatory litowo-jonowe, charakteryzuje się niższymi kosztami, lepszymi możliwościami produkcyjnymi i wydajnością w niskich temperaturach. Sprzedaż hatchbacka JAC Yiwei EV rozpocznie się w styczniu.

Yiwei to nowa marka JAC, założona w 2023 roku. Volkswagen posiada 75% udziałów w JAC (i sprawuje nad nim kontrolę zarządczą) oraz 50% udziałów w spółce dominującej JAC, Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings (JAG). Chiński rząd jest właścicielem drugiej połowy, co tworzy jedną z najdziwniejszych par w branży motoryzacyjnej, donosi Engadget.

JAC Motors, chiński producent samochodów należący do Grupy Volkswagen, zamierza wprowadzić na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny (EV) z akumulatorem sodowo-jonowym pod nową marką Yiwei. Chociaż technologia akumulatorów sodowo-jonowych ma niższą gęstość (i jest mniej rozwinięta) niż akumulatory litowo-jonowe, ich niższy koszt, większa podaż i doskonała wydajność w niskich temperaturach mogą pomóc przyspieszyć masowe przyjęcie pojazdów elektrycznych. CarNewsChina donosi, że dostawy JAC Yiwei EV hatchback rozpoczną się w styczniu. Yiwei to nowa marka dla JAC w 2023 roku. Volkswagen posiada 75% udziałów w JAC (i sprawuje nad nim kontrolę zarządczą) oraz jest właścicielem 50% udziałów w spółce dominującej JAC, Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings (JAG). Chiński rząd jest właścicielem drugiej połowy JAG, tworząc jedną z najdziwniejszych par w branży motoryzacyjnej.

Yiwei EV wydaje się być przemianowaną wersją hatchbacka Sehol E10X (na zdjęciu powyżej), zapowiedzianego na początku tego roku. Sehol ma deklarowany zasięg 252 km, pojemność 25 kWh i ogniwo HiNa NaCR32140 o gęstości energii 120 W*h/kg.

W kwietniu, na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, JAC zaprezentował osobny samochód elektryczny o nazwie Yiwei 3. Model ten wszedł na rynek w czerwcu z baterią LFP (litowo-żelazowo-fosforanową), obiecując, że wersja sodowo-jonowa zostanie wprowadzona później.

Nowy Yiwei EV będzie wykorzystywał cylindryczne ogniwa sodowo-jonowe HiNA Battery. JAC montuje baterie w modułową strukturę komórkową UE (Unitised Encapsulation), podobną do CTP (cell-to-pack) firmy CATL i Blade firmy BYD. Taka struktura zapewnia większą stabilność i wydajność.

Source itc
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej