Nowy zakład Rheinmetall wyprodukował już pierwszy bojowy wóz piechoty Lynx 4 miesiące po jego otwarciu

Jednak najnowszy bojowy wóz piechoty Lynx wejdzie do służby w siłach zbrojnych dopiero latem 2024 roku

Rheinmetall wyprodukował pierwszy bojowy wóz piechoty Lynx na Węgrzech, jak oficjalnie ogłosiła firma. Ten pierwszy bojowy wóz piechoty opuścił już warsztat nowej fabryki w Zalaegerseg, która została oficjalnie otwarta dopiero w sierpniu 2013 roku.

Oznacza to, że wyprodukowanie pierwszej maszyny na podstawie lokalizacji zajęło dość krótki okres czterech miesięcy, kiedy to niektóre komponenty, zespoły i jednostki są dostarczane do użytkownika końcowego gotowe do instalacji. Jednocześnie, w przypadku węgierskiej fabryki Rheinmetall, w styczniu ogłoszono plan, zgodnie z którym zakład ten będzie odpowiedzialny za wieże Lynx na początkowym etapie produkcji.

W każdym razie dostawa pierwszego IFV, którego ostateczny montaż został przeprowadzony w nowym przedsiębiorstwie, jest dość ważnym kamieniem milowym. Należy jednak dodać, że osiągnięcie tego celu zajęło znacznie więcej niż cztery miesiące. Węgry podpisały umowę na utworzenie zakładu i lokalizację Lynx we wrześniu 2020 roku. Kosztował około 2 mld euro i obejmował 219 pojazdów Lynx IFV, z których 173 mają być produkowane lokalnie.

Jednak pierwszy Lynx ostatecznie zmontowany na Węgrzech nie od razu wzmocni armię, ponieważ będzie testowany do połowy 2024 roku, aby udowodnić nie tylko deklarowane właściwości taktyczne i techniczne, ale także jakość produkcji.

Podczas gdy proces ten jest w toku, produkcja nowych bojowych wozów piechoty będzie kontynuowana, a węgierska armia otrzyma Lynxa, który w ilości do 46 sztuk powinien być produkowany bezpośrednio w Niemczech. Pragniemy dodać, że pierwsza dostawa “niemieckiego” Lynxa miała miejsce w październiku 2022 roku.

Jednocześnie wiadomo już, że zakłady Rheinmetall na Węgrzech zostaną zwiększone, a firma ogłosiła niedawno podpisanie umowy na wprowadzenie nowego głównego czołgu bojowego Panther KF51 EVO do etapu produkcji. Samochód demonstracyjny ma zostać zbudowany za 288 milionów euro, co pozwoli firmie zbliżyć się do rozpoczęcia jego masowej produkcji.

Panther KF51 EVO będzie wyposażony w 120 mm działo L55A1 z automatycznym ładowaniem, a jeśli chodzi o podwozie, wydaje się, że Rheinmetall znalazł lukę prawną i użyje podwozia BREM Buffalo, które jest oparte na podwoziu Leoparda 2, zamiast podwozia Leoparda 2. Najprawdopodobniej jednak Rheinmetall posiada prawa do produkcji BREM, podczas gdy oryginalne podwozie należy do Krauss-Maffei Wegmann.

Source obrona-ua
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej