Operator komórkowy Kyivstar złożył pozew w związku z atakiem hakerskim

Kyivstar, największy ukraiński operator telekomunikacyjny, złożył pozew przeciwko atakowi hakerskiemu za ingerencję w jego sieć, powiedział w czwartek na antenie ogólnokrajowego teleturnieju prezes firmy, Ołeksandr Komarow.

Jednocześnie zaznaczył, że nie posiada żadnych informacji o tym, by przeciwko firmie zostały złożone jakiekolwiek pozwy w związku z awarią telefonu komórkowego.

“Nie ma takich pozwów (od klientów – IF-U). Istnieje roszczenie Kyivstar dotyczące ingerencji w jego sieć. Jest osiem spraw karnych wszczętych przez Służbę Bezpieczeństwa Ukrainy, ale jak dotąd nie widziałem żadnych pozwów od klientów” – powiedział Komarov.

Wyjaśnił, że firma nie obliczyła jeszcze strat poniesionych z powodu awarii, ale według wstępnych szacunków wynoszą one miliardy hrywien.

“Nie policzyliśmy ich (strat – IF-U), a nawet nie jesteśmy jeszcze w stanie ich obliczyć, ponieważ jesteśmy zaangażowani w przywracanie systemów wewnętrznych. Ale skala to miliardy hrywien” – powiedział prezes Kyivstar.

Jednocześnie zapewnił, że firma nie planuje podnoszenia taryf w celu zrekompensowania strat.

Komarov skomentował również potrzebę wymiany uszkodzonego sprzętu w wielu domach podłączonych do usługi internetowej Domashniy.

“To nie jest typowa sytuacja. Z 80 000 domów obsługiwanych przez Kyivstar było około 2 000 takich domów, a dziś pozostało ich około 600-700. Do końca tego tygodnia cały ten sprzęt (IF-U) zostanie naprawiony w domach” – powiedział Komarov.

Wcześniej Kyivstar poinformował, że w ramach rekompensaty abonenci będą mogli korzystać z subskrybowanych usług za darmo przez miesiąc. Ponadto operator komórkowy przeznaczy 100 mln UAH na Siły Zbrojne Ukrainy.

Wyjaśniono, że abonenci taryf Internet Domowy i Vse Razom nie będą obciążani opłatami za pakiet usług od 1 do 31 stycznia, a abonenci kontraktowi Internetu Domowego nie będą obciążani opłatami od 22 grudnia do 21 stycznia.

Dla klientów korporacyjnych będzie to w formie 100% zniżki na taryfę dla usług mobilnych, stacjonarnego Internetu, transmisji danych i telefonii od 1 do 31 stycznia.

Jak poinformowano, po porannej przerwie 12 grudnia spowodowanej cyberatakiem na dużą skalę, Kyivstar rozpoczął przywracanie usług głosowych wieczorem 13 grudnia. Dzień później usługa mobilnego internetu firmy została ponownie uruchomiona w niektórych regionach, a wieczorem 15 grudnia firma ogłosiła jej pełne przywrócenie w kraju.

Firma ogłosiła przywrócenie podstawowych usług, w tym SMS-ów i mobilnego internetu w roamingu, 20 grudnia.

Source interfax
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej