Od 4 marca Meta wprowadza nowe zasady dotyczące reklam w mediach społecznościowych na Ukrainie
4 marca 2024 r. Meta wzmocni środki mające na celu zapewnienie przejrzystości reklam w mediach społecznościowych na Ukrainie. Zostało to zgłoszone przez służby prasowe firmy.
Meta wierzy, że większa przejrzystość prowadzi do większej odpowiedzialności zarówno po stronie firmy, jak i reklamodawców. Dlatego gigant mediów społecznościowych postanowił rozszerzyć te wysiłki na cały świat, w tym na Ukrainę.
Co zmieni się dla reklamodawców na Facebooku 4 marca?
Począwszy od 4 marca 2024 r., Facebook będzie wymagał od reklamodawców, którzy chcą wyświetlać reklamy społecznościowe na Ukrainie, uzyskania autoryzacji i dodania zastrzeżenia “Opłacone przez” do swoich reklam.
Tylko administratorzy stron mogą publikować ogłoszenia związane z kwestiami społecznymi. Co najmniej jeden z nich musi przejść weryfikację tożsamości.
Meta weryfikuje dokumenty w ciągu 48 godzin, a weryfikacja zastrzeżeń jest zwykle zakończona w ciągu 24 godzin. Czas weryfikacji ogłoszeń może wynieść do 72 godzin.
Reklamy będą przechowywane w bibliotece reklam Meta przez siedem lat. Jest to konieczne, aby opinia publiczna mogła zobaczyć, kto uruchomił reklamę i szczegóły ustawień kierowania.
Chcemy mieć pewność, że ludzie na Ukrainie mają dostęp do szczegółów takich reklam i wiedzą, kto za nimi stoi
Kateryna Kruk, dyrektor ds. polityki publicznej na Ukrainie w Meta
Jakie są problemy społeczne na Ukrainie?
Zgodnie z polityką firmy Meta, tematy społeczne na Ukrainie obejmują:
- prawa obywatelskie i polityczne;
- imigracja;
- wartości polityczne i zarządzanie;
- przestępstwo;
- gospodarka;
- kwestie bezpieczeństwa i polityki zagranicznej;
- polityka środowiskowa;
- broń palna;
- zdrowie.
Nowe zasady uzupełniają politykę Meta dotyczącą reklam wyborczych lub politycznych, która obowiązuje na Ukrainie od 2019 roku. Więcej informacji na temat innowacji można znaleźć pod tym linkiem.