Apple znalazł się na szczycie rankingu najdroższych marek po rekordowym wzroście swoich akcji

Apple stało się najdroższą marką na świecie, podczas gdy Amazon, który zajmował pozycję lidera w zeszłym roku, spadł bezpośrednio na czwarte miejsce.

Wartość marki Apple wzrosła w ciągu roku o 74% do 516,6 mld USD, podczas gdy wartość marki Amazon wzrosła tylko o 3,2% do 308,9 mld USD. Tak wynika z corocznego badania Brand Finance Global 500.

Microsoft awansował na drugie miejsce w rankingu z czwartego, notując wzrost o prawie 78% (do 340,4 mld USD). Google pozostał na trzecim miejscu (+18,5%, do 333,4 mld USD).

Samsung i Walmart zajmują kolejne, odległe miejsca, zamieniając się miejscami w porównaniu do ubiegłego roku. Wartość pierwszej marki spadła o 0,3% do 99,4 mld USD, a drugiej o 15% do 96,8 mld USD.

TikTok (+28%, do 84,2 mld USD) awansował na siódme miejsce z dziesiątego, Facebook (należący do Meta) (+28%, do 75,7 mld USD) na ósme z czternastego, a Deutsche Telekom (+16,5%, do 73,3 mld USD) na dziewiąte z jedenastego. Dzięki nim chiński bank ICBC (+3,3%, do 71,8 mld USD) awansował na dziesiąte miejsce z siódmego rok wcześniej, a Verizon (+6,4%, do 71,75 mld USD) na jedenaste z ósmego.

Deutsche Telekom stał się najdroższą marką telekomunikacyjną, wyprzedzając Verizon. Zajmuje również pierwsze miejsce wśród wszystkich europejskich marek. Wartość marki Tesla spadła o 12% (do 58,3 mld USD), co spowodowało spadek na osiemnaste miejsce w rankingu z dziewiątego w 2023 roku.

Najszybszy wzrost wartości wykazała marka Nvidia, która awansowała na 30. pozycję ze 117. rok wcześniej (wzrost o 163% do 44,5 mld USD), napędzany zwiększonym zainteresowaniem rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji.

Według raportu, w pierwszej 500-tce znalazło się 201 amerykańskich marek, odpowiadających za ponad połowę całkowitej wartości. W pierwszej trzydziestce, poza markami z USA i Chin, znalazło się tylko sześć firm: Samsung, Deutsche Telekom, Mercedes-Benz, Toyota, Shell i Allianz.

25 najcenniejszych marek według Brand Finance Global 500 2024

1. 1.

2. Microsoft

3. Google.

4. 4.

5. Grupa Samsung

6. Walmart

7. TikTok

8. Facebook.

9. Deutsche Telekom

10. ICBC

11. Verizon

12. StateGrid Corp. of China

13. Instagram.

14. China Construction Bank

15. Starbucks

16. Chiński Bank Rolny

17. Mercedes-Benz

18. Tesla

19. Oracle

20. Home Depot

21. Toyota

22. Bank of China

23. Powłoka

24. Moutai

25. 25.

25 najsilniejszych marek na świecie według Brand Finance Global 500 2024

1. WeChat

2. YouTube.

3. Google.

4. Marina Bay Sands

5. Wuliangye

6. 6.

7. 7.

8. Netflix

9. Rolex

10. Ferrari

11. Kweichow Moutai

12. ICBC

13. Etisalat

14. Viettel

15. Swisscom

16. Toyota

17. Jio

18. Bank of China

19. Chanel

20. State Grid Corporation of China

21. 21. EY

22. China Construction Bank

23. Korporacja Ubezpieczeń na Życie

24. State Bank of India

25. Instagram.

Wcześniej informowano, że osiem z dziesięciu najdroższych nazw korporacyjnych na świecie należy do firm amerykańskich, a dwie kolejne do firm francuskich i chińskich.

You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej