Treści tworzone przez sztuczną inteligencję będą teraz miały specjalne etykiety na Facebooku i Instagramie

Meta ogłosiła rozszerzenie swojej funkcjonalności w zakresie wykrywania obrazów stworzonych przez technologie sztucznej inteligencji (AI). Odpowiednia aktualizacja pojawi się w serwisach Facebook, Instagram i Threads.

Obecnie usługi Meta oznaczają tylko treści generowane przez ich własne narzędzia AI. Teraz obrazy od firm zewnętrznych, takich jak Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney i Shutterstock będą również oznaczane.

Według kierownictwa Meta, proces ten potrwa kilka miesięcy. Aby go wdrożyć, konieczne jest opracowanie standardów branżowych w zakresie oznaczania treści AI we współpracy z innymi firmami technologicznymi.

Osobno Meta pracuje nad klasyfikatorami do wykrywania syntetycznych obrazów, które nie mają specjalnych etykiet. Ponadto firma planuje skomplikować procedurę usuwania takich etykiet z plików graficznych.

Meta przyznała, że trudniej jest zidentyfikować fałszywe materiały audio i wideo niż obrazy. Jak dotąd w branży nie ma standardów dotyczących ich etykietowania.

Ponadto Meta umożliwi użytkownikom dobrowolne oznaczanie treści AI podczas przesyłania ich do sieci społecznościowych. Jeśli jednak udostępnią deepfake i nie zgłoszą tego, firma może “nałożyć kary”, czytamy w oświadczeniu.

Source gagadget
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej